PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2020/2021
   Přihlásit přes CAS
Prostorová a objektová tvorba 2 (projekt Dílna 2) - OB9321A34
Anglický název: 3D Work and Object Art (Project Workshop 2)
Zajišťuje: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/3, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (31)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
student může plnit i v dalších letech
Garant: doc. MgA. Michal Sedlák, Ph.D.
Prerekvizity : OB9321A24
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: SEDLAK/PEDF.CUNI.CZ (19.03.2013)
Možnost širšího rozvíjení osobních, výtvarných pojetí na základě semestru předešlého. Samostatnější ověřování schopnosti vnímat konkrétní prostor, upevňování schopnosti vlastní reflexe interakce subjektu s veřejným prostorem, poznávání možností osobního vkladu jako konfrontace s reálným předmětným světem, kterého je člověk zároveň součástí. Hledání individuálního výtvarného řešení jako osobní autorský projev v konkrétním prostoru, trénink osobního verbálního projevu jako součást prezentace cesty k vlastnímu řešení. Výuka je koncipovaná jako nepravidelná (většinou o šesti výukových blocích), které jsou rozděleny na teoretickou a praktickou část, přičemž posloupnost subtémat se řídí harmonogramem aktuálně vyhlášeného semestrálního tématu.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: SEDLAK/PEDF.CUNI.CZ (19.03.2013)

cílem výuky je dovést studenty ke komplexnímu, samostatnému zkoumání zadaného tématu v průběhu celého semestru s vyústěním osobité realizace projektu. Cílem výuky je přivést studentky/ty k hlubšímu poznání povahy a kvality a vlastností konkrétního prostoru, který je určitým způsobem utvářen a má svou historii. Cílem výuky je vzbudit aktivní zájem o prostředí, svět, ve kterém člověk žije, který je zároveň dynamický a zdrojem inspirace pro budoucí pedagogickou práci.

Literatura -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (04.04.2012)

CÍLEK VÁCLAV. Makom. Praha 2004. Nakladatelství Dokořán. ISBN 80-86569-91-8

CÍLEK VÁCLAV. Krajiny vnitřní a vnější. Praha 2002. Nakladatelství Dokořán. ISBN 80-86569-29-2

STIBRAL KAREL. Proč je příroda krásná? Praha 2005. nakladatelství Dokořán. ISBN 80-7363-008-7

CHALUPECKÝ JINDŘICH. Nové umění v Čechách. Praha 1994. H+H. ISBN 80-85787-81-4

ZHOŘ IGOR: Proměny soudobého výtvarného umění: Praha, SPN 1992

VĚRA ROESELOVÁ: Techniky ve výtvarné výchově: Praha 1996, ISBN 80-902267-1-X

GOMBRICH, E. H.; Umění a iluze. Studie o psychologii obrazového znázorňování. Praha

Odeon, 1985.

HALL, J.; Slovník námětů a symbolů ve výtvarného umění. 1. vyd. Praha: Mladá fronta 1991

ISBN 80-204-0205-5.

HAVLÍK, V.; HORÁČEK, R.; ZHOŘ, I.; Akční tvorba. Olomouc: Ped F UP, 1991

KANDINSKY, W.; O duchovnosti v umění. 1. vyd. Praha: Triáda 1998. ISBN 80-86138-06-2.

LUCIE - SMITH, E. Art Today. Praha: Slovart, 1996. ISBN 801 - 85871 - 97 - 1.

SLAVICKÁ, M . Umění instalace. Výtvarné umění, 1994, roč. neuveden, č. 4.

REZEK, P. Tělo, věc a skutečnost v současném umění. Praha: Jazzová sekce, 1982. ISBN neuvedeno

DEMPSEYEOVÁ A. Umělecké styly, školy a hnutí. Slovart, 2002. ISBN 80 - 7209 - 402 - 5

Katalog výstavy Objekt Objekt. Metamorfózy v čase. Autor a kurátor výstavy Olaf Hanel.30.5-26.8. 2001. ISBN 80-7056-095-9

Metody výuky -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (04.04.2012)

přednáška/seminář

Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: SEDLAK/PEDF.CUNI.CZ (19.03.2013)

Průběžné plnění všech zadaných úkolů – průběžná konzultace, prezentace projektů v adekvátní formě. Aktivní účast na seminářích. Studenti zrealizují svůj projekt dle vlastního uvážení s přihlédnutím k vlastním možnostem(čas, prostor..), aniž se tyto možnosti odrazí v kvalitě odvedené práce. Své pojetí obhájí jak v písemné, tak i ústní obhajobě a současně budou schopni nalézt určité relace mezi vlastním řešením a současným děním na výtvarné scéně. Svůj projekt vytvoří fyzicky, zprávu o něm zpracují v elektronické podobě (formát PDF).

Sylabus -
Poslední úprava: SEDLAK/PEDF.CUNI.CZ (19.03.2013)

Samostatné vytvoření projektu vztahující se ke konkrétnímu, zvolenému místu na základě aktuálně vyhlášeného tématu. Průběžné tvoření výtvarných, hmotných etud nepřímo se vážící k zadanému tématu, které slouží jako podklad k diskusi, inspiraci. Všestranné zkoumání tématu, diskuse, inspirace současnými výstavami a akcemi jako součást kognice v souvislosti se zadaným tématem, prezentace úvah studentek/tů nad rozpracovaným i dokončeným úkolem.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK