PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2020/2021
   Přihlásit přes CAS
Matematická soutěž pro žáky prvního stupně - OB2310V10
Anglický název: Mathematical competition for elementary pupils
Zajišťuje: Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2019
Semestr: letní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/1, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (23)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět lze zapsat opakovaně
předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: prof. RNDr. Naďa Vondrová, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: STEHLIKO (26.03.2019)
Předmět slouží k přípravě soutěžních úloh a organizaci matematické soutěže pro žáky prvního stupně základních škol. Soutěž s názvem Matematické putování je organizována vždy na konci semestr a její organizace a vyhodnocení je v gesci studentů plnících tento předmět.
Cíl předmětu
Poslední úprava: STEHLIKO (26.03.2019)

Cílem předmětu je připravit a zorganizovat týmovou matematickou soutěž pro žáky prvního stupně základní školy (konkrétně 4. ročníku).

Literatura
Poslední úprava: STEHLIKO (26.03.2019)

Sbírky matematických úloh pro žáky prvního i druhého stupně ZŠ.

Úlohy ze starších ročníků matematických soutěží.

Kvízové úlohy z časopisů.

Studenti mohou náměty úloh čerpat i z jiných zdrojů podle svého uvážení.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: STEHLIKO (26.03.2019)

Aktivní účast na semináři, tvorba úloh a poskytování zpětné vazby na úlohy ostatních, účast při samotné soutěži a na jejím vyhodnocování.

Sylabus
Poslední úprava: STEHLIKO (26.03.2019)

Tvorba soutěžních úloh: postupná tvorba souboru soutěžních úloh. Studenti se učí tvořit či upravovat matematické úlohy vzhledem k věku žáků i cíli, který si daný ročník soutěže stanoví. Dále se učí poskytovat cílenou zpětnou vazbu ostatním studentům v předmětu.

Tvorba vzorového řešení úloh. Studenti se učí vypracovat řešení tak, aby bylo srozumitelné pro žáky daného věku.

Příprava soutěže z hlediska úloh, komunikace se školami i vlastní organizace soutěže z hlediska prostorového (soutěž probíhá v celé budově fakulty).  Úlohy se vkládají do prostředí, které je pro žáky motivační.

Organizace vlastní soutěže a její vyhodnocení.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK