PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2020/2021
   Přihlásit přes CAS
Výběrový didaktický seminář (drama) I - OB2301136
Anglický název: Facultative Seminar of Teaching Methodology (Drama) I
Zajišťuje: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2019
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/1, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Karel Žďárek, Ph.D.
Záměnnost : OB2301036
Je prerekvizitou pro: OB2301140
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: ZDARK9AT (26.07.2015)
Kurz se zaměřuje na možnosti zefektivnění výuky anglického jazyka využíváním postupů z tvořivé dramatiky a divadla. Studenti se v roli hráčů seznamují s řadou dramatických technik od improvizačních cvičení po práci s dramatickým textem. V závěru kurzu studenti zinscenují ve skupinách krátké úryvky z originálního nebo autorského dramatického textu a prezentují je před publikem. Cílem kurzu je dospět na základě vlastního prožitku, jeho reflexe a srovnání s informacemi z odborné literatury k vytvoření základního přehledu o tomto přístupu a o podmínkách jeho úspěšného zapojování do praxe.
Literatura
Poslední úprava: JANCARIK/PEDF.CUNI.CZ (22.06.2010)

Doporučená literatura:

Scenario - online journal, .

SCHEWE, M./SHAW, P. Towards Drama as a Method in the Foreign Language Classroom. Frankfurt/Main, Bern, New York: Peter Lang, 1993.

VIA, R.A. ''The Magic If' of Theatre: Enhancing Language Learning through Drama.' In Rivers, W.M. (ed.) Interactive Language Teaching. Cambridge: Cambridge UP, 110-123, . 1987.

Sylabus - angličtina
Poslední úprava: Mgr. Karel Žďárek, Ph.D. (13.10.2016)

October: introduction to the course, ice breakers, name games, ensamble building games/activities, basics of improvisation

November: working with text, staging text, character work , rehearsals

December: rehearsal, performance

January: course evaluation

 

Zápočtové požadavky:

docházka - 2 povolené absence, 

splnění zadání závěrečného projektu - 5-15-minutová inscenace vybraného dramatického textu

aktivní účast v seminářích

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK