PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2019/2020
   Přihlásit přes CAS
Rozvíjení didaktických znalostí obsahu prostřednictvím videoklubu - OPNM0M101C
Anglický název: Developing pedagogical content knowledge via videoclubs
Zajišťuje: Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2018 do 2019
Semestr: oba
E-Kredity: 3
Rozsah, examinace: 0/2, Z [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / 55 (80)
letní:neurčen / neurčen (80)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět lze zapsat opakovaně
předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: prof. RNDr. Naďa Vondrová, Ph.D.
doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D.
Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D.
Vyučující: Mgr. Petra Horská, Ph.D.
doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D.
Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D.
doc. RNDr. Jarmila Robová, CSc.
doc. RNDr. Jarmila Robová, CSc.
doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D.
prof. RNDr. Naďa Vondrová, Ph.D.
Anotace -
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (03.02.2022)
Cílem videoklubů je prostřednictvím analýzy videozáznamů výuky předmětu, pro který bude student kvalifikován, rozvinout jeho didaktické znalosti obsahu. Důraz bude kladen na rozvoj všímání si a interpretaci viděného založené na znalostech.
Literatura
Poslední úprava: doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D. (07.09.2020)

dle doporučení oborových didaktiků

Metody výuky
Poslední úprava: doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D. (07.09.2020)

Skupina studentů se bude setkávat s vyučujícím v průběhu celého semestru. Práce bude sestávat z domácí přípravy (shlédnutí videozáznamu výuky či její části a zpracování reflektivních otázek) a z diskuzí v seminářích. 

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: prof. RNDr. Naďa Vondrová, Ph.D. (03.02.2022)

Průběžné úkoly v Moodle. Docházka.

Sylabus
Poslední úprava: prof. RNDr. Naďa Vondrová, Ph.D. (03.02.2022)

Podrobné informace a zadávání úkolů budou v kurzu v Moodlu.

Pět seminářů po třech vyučovacích hodinách: V rámci seminářů budeme zejména diskutovat o shlédnutých videozáznamech z hodin a seznamovat se s oborově didaktickými pojmy, které studentům pomohou orientovat se v oblasti didaktiky svého předmětu.

Domácí práce mezi semináři: Podle pokynů vyučujícího - shlédnutí videozáznamu z hodiny nebo jeho části, přečtení odborného textu apod.

Po-setkání: Studenti budou opět žádáni, aby provedli analýzu videozáznamu hodiny.

 

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (03.02.2022)

- Aktivní účast na seminářích

- příprava na prezenční setkání dle úkolů v moodle

- vypracování vstupního a výstupního úkolu a dotazníku

 

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK