PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2019/2020
   Přihlásit přes CAS
Modelování I – haptická zkušenost - OPBW2V103A
Anglický název: Sculpture I - Haptic Experience
Zajišťuje: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2018 do 2022
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/1, Z [HT]
Počet míst: 30 / 30 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. MgA. Michal Sedlák, Ph.D.
Vyučující: doc. MgA. Michal Sedlák, Ph.D.
Je prerekvizitou pro: OPBW2V108A
Anotace -
Poslední úprava: doc. MgA. Michal Sedlák, Ph.D. (06.10.2019)
Modelování - vizuální a haptický přístup ke světu. Celistvé vnímání modelovaného a pozorovaného objektu v aspektu jeho fyzična. Modelování jako prostor pro pozorování reálného světa a jeho uchopování ve specifickém výtvarném vyjádření. Studijní modelování prostřednictvím etud, které slouží pro uchopení hmoty, vystižení siluety a proporcí, vyjádření objemů, směrů ploch a hran objektu.
Literatura -
Poslední úprava: doc. MgA. Michal Sedlák, Ph.D. (06.10.2019)

LAMAČ, M.: Myšlenky moderních sochařů. Praha: Odeon.

LYNTON, N.: Umění 19. a 20. století. Praha: Artia, 1981.

PRECLÍK, V.: Paměť sochařského portrétu. Praha: Academia, 2004.

ROESELOVÁ, V. Techniky ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 1996.

ŠTECH, V. V. Rozprava o reliéfu. Brno: HSU, 1956. VOLAVKA V. Jak vzniká socha. Praha: NČVU, 1956. ZHOŘ, I.: Hledání tvaru. Praha: SPN, 1977.

ZHOŘ, I.: Klíče k sochám. Praha: SPN, 1987.

Monografie současných sochařů, katalogy současných sbírek a výstav.

Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Fišerová, Ph.D. (25.10.2019)

Zápočet

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: doc. MgA. Michal Sedlák, Ph.D. (06.10.2019)

Účast na seminářích, průběžné plnění jednotlivých úloh a zadaných seminárních prací. Vytvoření prezentace - portfolia práce v semestru v podobě fotografické dokumentace s popisy, komentáři či reflexemi k jednotlivým úlohám zadaným v průběhu semstru.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK