PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2019/2020
   Přihlásit přes CAS
Speciální pedagogika znevýhodněného člověka s TP II. - OPBS1S122A
Anglický název: Special education of individuals (persons) with physical disability II.
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2019 do 2019
Semestr: letní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/2, Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Je zajišťováno předmětem: OPBS2S111A
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D.
Prerekvizity : OPBS1S107A
Je záměnnost pro: OKBS1S122A
Anotace -
Poslední úprava: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. (03.02.2021)
Kurz přináší prohloubení znalostí absolventů Sppg zn.člověka s TP I. a výklad nových témat: 1. Problematika vrozených vývojových vad v somatopedii. 2. Poúrazové stavy dětí, žáků a dospělých v somatopedii. 3. Neformální péče o rodinné příslušníky s tělesným postižením. 4. Neurovývojová onemocnění s dopadem na samostatný pohyb člověka ( RS). Studenti se seznámí s problematikou těžkého tělesného postižení.
Literatura
Poslední úprava: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. (03.02.2021)

HÁJKOVÁ, V.( ed.): Bazální stimulace, aktivace a komunikace v edukaci žáků s kombinovaným postižením. PRAHA:EPOCHA & Somatopedická společnost, 2009.

MICHALÍK, J. a kol. Metodika práce s žákem se vzácným onemocněním Studio Press, s.r.o. a Společnost pro MPS, 2012.

SIKOROVÁ, L. Potřeby dítěte v ošetřovatelském procesu. Praha: Grada Publishing, 2011, 208 s., 978-80-247-3593-1.

VÍTKOVÁ, M.  Somatopedické aspekty. Brno: Paido, 2006.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. (03.02.2021)

Studium prezentovaných materiálů a doporučené literatury. 

Sylabus
Poslední úprava: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. (03.02.2021)

Rozpis témat a termínů:

1.       Problematika života osob s vrozenou vývojovou vadou a systémovou poruchou růstu.

2.       Neformální pečující a HRQoL osob s tělesným postižením. 

3.       Problematika poúrazových stavů v somatopedii - edukační a socializační důsledky.

4.       Neurovývojová onemocnění snižující mobilitu (RS) - socializační důsledky.

 

 

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. (03.02.2021)

Podmínkou ukončení předmětu je prokázání teoretických znalostí v písemném testu min na 80% ( možnost 2 oprav). 

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK