PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2019/2020
   Přihlásit přes CAS
Oborová praxe II. - OPBS1S113A
Anglický název: Special Educational Practice II.
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2019 do 2020
Semestr: zimní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / 40 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Tereza Hradilová, Ph.D.
Vyučující: doc. PhDr. Monika Mužáková, Ph.D.
Prerekvizity : OPBS1Q112A, OPBS1S107A
Je prerekvizitou pro: OPBS1S131A, OPBS1S132A
Je záměnnost pro: OKBS1S113A
Anotace -
Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (16.10.2018)
Z návrhů vedoucí praxe si student sám volí školu /zařízení/, kde by chtěl praxi vykonávat. O své praxi si vede osobní záznamy a na svoji speciálně pedagogickou činnost se soustavně připravuje jak teoreticky, tak prakticky. Praxe bude vykonávána na speciálně pedagogických zařízeních a na školách pro děti, žáky, studenty a dospělé osoby se speciálními vzdělávacími potřebami. Cílem praxe je připravit studenta na provázení a podporu osob se speciálními vzdělávacími potřebami.
Literatura -
Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (16.10.2018)

HÁJKOVÁ,V., STRNADOVÁ, I.  Inkluzivní vzdělávání. Praha: Grada2010. ISBN 978-80-247-3070-7

MULLER,O a kol. Dítě se speciálními potřebami v běžné škole. UP Olomouc 2001. ISBN 80-244-0231-9

BARTOŇOVÁ,M., VÍTKOVÁ, M et a kol.  Strategie vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy. Brno 2016. ISBN 978-80-7315-255-0

BARTOŇOVÁ,M., VÍTKOVÁ, M et a kol. Strategie vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a specifické poruchy učení. Brno 2007. ISBN 978-80-7315-140-9

RVP a ŠVP pro ZŠ, pro ZŠ speciální

Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (16.10.2018)

Vykonat praxi v požadovaném rozsahu dvaceti hodin podle studijního plánu na vybraných školách a zařízeních pro děti, žáky, studenty a dospělé osoby se speciálními vzdělávacími potřebami. O své pedagogické činnosti si student povede záznamy, které předloží při reflexi praxe. Potvrzení o vykonané praxi předloží k zápočtu. Zápočet lze opakovat dvakrát.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK