PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2019/2020
   Přihlásit přes CAS
Program řízené reflexe spec.pedagoga I. - OPBS1S105A
Anglický název: Supervised Reflection Program for Special Educators I.
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2019 do 2019
Semestr: zimní
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / 40 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D.
Vyučující: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D.
Korekvizity : OPBS1S101A, OPBS1S102A, OPBS1S103A, OPBS1S104A
Je korekvizitou pro: OPBS1S101A, OPBS1S104A, OPBS1S102A, OPBS1S103A
Je záměnnost pro: OKBS1S105A
Anotace -
Poslední úprava: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. (29.10.2019)
Předmět reflektuje průběh a výstupy předmětu Oborová praxe I. Studenti reflektují svou práci v nestátní neziskové organizaci.
Cíl předmětu
Poslední úprava: Ivana Hubalová (06.12.2017)

Cílem předmětu je umožnit studentům propojovat teoretické znalosti a dovednosti osvojené ve výuce odborných předmětů s osobními zkušenostmi získanými v průběhu oborové praxe v prostředí inkluzivní školy. Řízenou reflexí jsou studenti speciální pedagogiky vedeni k identifikaci náročných situací žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve společném vzdělávání na základní škole.  

 

Literatura -
Poslední úprava: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. (29.10.2019)

BARTOŇOVÁ, M.,  PIPEKOVÁ, J. Manuál pro pedagogickou praxi : teorie a praxe. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011. 141 s. ISBN 9788021054974.

 

Sylabus
Poslední úprava: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. (08.10.2018)

Program kurzu je postaven na reflexi praktického působení studentů v prostředí inkluzivní základní školy, kde studenti uplatňují své teoretické znalosti a získávají nové zkušenosti s realitou profese. Studenti se učí pomáhat žákovi v přímé práci při mimoškolní aktivitě vedoucí k lepšímu zvládnutí aktuálního učiva a k podpoření oslabené funkce žáka. Studenti při plánování aktivity vycházejí z baterie testů, které zajišťují vstupní audit žákových silných a slabých stránek v kontextu školní práce a přípravy na ni.

Zkušenosti z práce s vybranými žáky se specifickými vzdělávacími potřebami jsou následně předmětem společné diskuse i osobní reflexe. Významnou součástí semináře je supervize, která vede studenty k hlubšímu porozumění dané problematiky.

Reflexe plnění zadaných úkolů:

-          provedení testování a individuální práce s žákem, využívání testových úloh

-          příprava a realizace podpůrné aktivity cílenou na posílení osobnostních kompetencí žáka

-          posílení žáka v předmětech, které určí jeho učitel

Rozpis termínů reflektované oborové praxe I.

1.

15.10.2018

Po 14:25 - 15:25   seznámení studentů se školou

2.

16.10.2018

Út  13:25 - 14:25   práce s žáky

3.

22.10.2018

Po 14:25 - 15:25   práce s žáky

4.

23.10.2018

Út  13:25 - 14:25   práce s žáky

5.

29.10.2018

Po 14:25 - 15:55   podzimní prázdniny

6.

30.10.2018

Út 13:25 - 14:55    podzimní prázdniny

7.

5.11.2018

Po 14:25 - 15:25   práce s žáky

8.

6.11.2018

Út  13:25 - 14:25   práce s žáky

9.

12.11.2018

Po 14:25 - 15:25   práce s žáky

10.

13.11.2018

Út  13:25 - 14:25   práce s žáky

11.

19.11.2018

Po 14:25 - 15:25   práce s žáky

12.

20.11.2018

Út  13:25 - 14:25   práce s žáky

13.

26.11.2018

Po 14:25 - 15:25   práce s žáky

14.

27.11.2018

Út  13:25 - 14:25   práce s žáky

15.

  3.12.2018

Po 14:25 - 15:25   práce s žáky

17.12. – kontrola a doložení praxe v předmětu Program řízené reflexe R 209 od 14:30 hod do 16 hodin.

Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. (30.10.2019)

2 účasti v diskuzním semináři s mentory. 

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK