Poslední úprava: RNDr. Kateřina Chroustová, Ph.D. (14.09.2019)
Předmět slouží k srovnání úrovně matematických dovedností a znalostí posluchačů prostřednictvím zopakování základních poznatků ze středoškolské matematiky se zaměřením na oblast pojmů vyšší matematiky (tj. derivace, limity, diferenciální počet). Opakované matematické dovednosti a znalosti mají užší aplikační vztah k navazujícím odborným předmětům. Předmět je důležitý zejména pro studenty chemie se zaměřením na vzdělávání, kteří nemají jako druhý studijní obor matematiku.
Poslední úprava: RNDr. Kateřina Chroustová, Ph.D. (14.09.2019)
The course serves to balance out the level of mathematical skills and knowledge of students by repeating the basic knowledge of secondary school mathematics with a focus on the concepts of higher mathematics (i.e., derivation, limits, differential calculus). Repetitive mathematical skills and knowledge have a close application relationship to related followed courses. The course is particularly important for students of chemistry with a focus on education who do not have mathematics as the second field of study.
Literatura
Poslední úprava: RNDr. Kateřina Chroustová, Ph.D. (14.09.2019)
·BUŠEK, Ivan. Řešené maturitní úlohy z matematiky. 3. přeprac. vyd. Praha: Prometheus, 1999. 632 s. ISBN 80-7196-140-X.
·DOŠLÁ, Zuzana. Matematika pro chemiky: 1.díl. Masarykova univerzita. Brno: Masarykova univerzita, 2010. 120 s. ISBN 978-80-210-5263-5.
·DOŠLÁ, Zuzana. Matematika pro chemiky: 2.díl. Masarykova univerzita. Brno: Masarykova univerzita, 2011. 131 s. ISBN 978-80-210-5432-5.
·KOLDA, Stanislav, Dorota KRAJŇÁKOVÁ a Arnošt KIMILA. Matematika pro chemiky I. Praha: SNTL, 1989. 375 s. ISBN 80-03-00178-1.
·PETÁKOVÁ, Jindra. Matematika – příprava k maturitě a k přijímacím zkouškám na vysoké školy. Praha: Prometheus, 1998. 288 s. ISBN 80-7196-099-3.
·POLÁK, Josef. Přehled středoškolské matematiky. 10. vydání. Praha: Prometheus, 2015. 608 s. ISBN 978-80-7196-458-2.
·TKADLEC, Josef. Diferenciální a integrální počet funkcí jedné proměnné. Praha: ČVUT, 2004. 164 s. ISBN 80-01-03039-3.
Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: RNDr. Kateřina Chroustová, Ph.D. (14.09.2019)
Osvojení matematických dovedností a znalostí ze všech tematických okruhů uvedených v sylabu. To bude ověřenou písemnou zkouškou zaměřenou především na početní řešení příkladů. Úspěšné zvládnutí zkoušky je podmíněno minimální 70% úspěšností (70 % až 80 % – dobře, 80 % až 90 % –velmi dobře, 90 % a výše – výborně).
Sylabus
Poslední úprava: RNDr. Kateřina Chroustová, Ph.D. (14.09.2019)