PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2019/2020
   Přihlásit přes CAS
Galerijní animace a muzejní pedagogika 4 - ON9321A46
Anglický název: Galleryś animation and museumś pedagogy 4
Zajišťuje: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2017 do 2022
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / 1 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Marie Fulková, Ph.D.
Vyučující: doc. PhDr. Marie Fulková, Ph.D.
Prerekvizity : ON9321A33
Anotace
Poslední úprava: doc. PhDr. Marie Fulková, Ph.D. (01.02.2018)
Obsahem kursu je metareflexe a pedagogická transformace poznatků z předchozích tří kursů a vlastních interpretačních přístupů. Jde o další variantu práce s odbornými texty, které budou vztahovány jak k intertextuálním průnikům k dalším typům kulturních textů, tak k diskursivní praxi, která se ke galerijní edukaci váže. V závěru povede tato interpretace k týmovému návrhu komplexního edukačního modelu, a to ve vazbě na konkrétní výstavní projekt ve spolupracující instituci, např. UPM. Tento edukační model bude uplatněn v praxi, např. v cyklu edukačních workshopů pro veřejnost, např. tradiční Zahrada/počátek června 2018 v UPM. Hodnocení proběhne v akci a v kolokviu reflektované praxe (Schoenův model reflexe a jeho modifikace pro muzejní edukaci).
Cíl předmětu
Poslední úprava: doc. PhDr. Marie Fulková, Ph.D. (01.02.2018)

V závěru povede interpretace teoretického základu k týmovému návrhu komplexního edukačního modelu, a to ve vazbě na konkrétní výstavní projekt ve spolupracující instituci, např. UPM.
Tento edukační model bude uplatněn v praxi, např. v cyklu edukačních workshopů pro veřejnost, např. tradiční Zahrada/počátek června 2018 v UPM.
Hodnocení proběhne v akci a v kolokviu reflektované praxe (Schoenův model reflexe a jeho modifikace pro muzejní edukaci).

Literatura
Poslední úprava: doc. PhDr. Marie Fulková, Ph.D. (01.02.2018)

Povinná:

Fulková, M. et al.: Muzejní a galerijní edukace 2. Učení z umění.  Vzdělávací programy Uměleckoprůmyslového musea v Praze a Galerie Rudolfinum 2012 a 2013. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta a Uměleckoprůmyslové museum v Praze, 2013, ISBN 978-80-729-700-7. (Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta), ISBN 978-80-7101-127-9 (Uměleckoprůmyslové museum v Praze) Počet stran 351

Doporučená:

Odborná literatura k výstavnímu projektu UPM (podle situace)

Georges Didi Hubermann – Ninfa Moderna. Esej o spadlé draperii. Přel. Josef Fulka. Praha: Agite/Fra, 2009.

Josef Fulka: Obraz a jeho útroby. In Georges Didi Hubermann – Ninfa Moderna. Esej o spadlé draperii. Praha: Agite/Fra, 2009, str. 157 – 172.

 

Volitelná:

Andrea Kárpáti and Tamás Vásárhelyi:  Exhibition Communication. Translation and adaptation from the Hungarian original. ELTE, Budapest, 2013. ISBN 978-963-284-367-4

 

Sylabus
Poslední úprava: doc. PhDr. Marie Fulková, Ph.D. (01.02.2018)

Galerijní edukace IV

17bON9321A46p1

P, S

doc. PhDr. Marie Fulková, Ph.D., středy 14.15, každý týden

 

Sylabus

 

Obsahem kursu je metareflexe a pedagogická transformace poznatků z předchozích tří kursů a vlastních interpretačních přístupů. Jde o další variantu práce s odbornými texty, které budou vztahovány jak k intertextuálním průnikům k dalším typům kulturních textů, tak k diskursivní praxi, která se ke galerijní edukaci váže. V závěru povede tato interpretace k týmovému návrhu komplexního edukačního modelu, a to ve vazbě na konkrétní výstavní projekt ve spolupracující instituci, např. UPM.

Tento edukační model bude uplatněn v praxi, např. v cyklu edukačních workshopů pro veřejnost, např. tradiční Zahrada/počátek června 2018 v UPM.

Hodnocení proběhne v akci a v kolokviu reflektované praxe (Schoenův model reflexe a jeho modifikace pro muzejní edukaci).

 

1.

28. 2., 7.3. 14. 3. 

Návštěva profesionálního prostředí – edukační oddělení a sbírky UPM.

 

Návštěva profesionálního prostředí – edukační oddělení a pojetí edukace v UPM. Komparace povahy galerijního a muzejního edukačního přístupu. Za UPM Mgr. Vladimíra Sehnalíková

 

Stanovení četby, výběr odborných textů. Principy intertextuality a intervizuality v edukaci, rizomatický edukační přístup.

 

Návrat k primárnímu prameni I a vlastnímu eseji: Georges Didi Hubermann – Ninfa Moderna. Esej o spadlé draperii. Přel. Josef Fulka. Praha: Agite/Fra, 2009.

Sekundární pramen: Josef Fulka: Obraz a jeho útroby. In Georges Didi Hubermann – Ninfa Moderna. Esej o spadlé draperii. Praha: Agite/Fra, 2009, str. 157 – 172.

Primární pramen II: podle vlastního výběru studenta

Primární pramen III: Fulková, M. et al.: Muzejní a galerijní edukace 2. Učení z umění.  Vzdělávací programy Uměleckoprůmyslového musea v Praze a Galerie Rudolfinum 2012 a 2013. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta a Uměleckoprůmyslové museum v Praze, 2013, ISBN 978-80-729-700-7. (Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta), ISBN 978-80-7101-127-9 (Uměleckoprůmyslové museum v Praze) Počet stran 351

 

 

2.

21. 3. , 28. 3., 4. 4.

 

Návštěva profesionálního prostředí – seznámení s výstavním projektem UPM, kurátorským pojetím, principy konceptové analýzy a tematizace kulturního obsahu, příprava vlastního pojetí pedagogické transformace (oblast pedagogical content knowledge).

Stanovení pracovních skupin. Příprava žádosti o grant.

 

Primární prameny a studijní pozadí: poskytne UPM, Mgr. Vladimíra Sehnalíková

 

3.

11. 4., 18. 4., 25. 4.

 

Týmová práce v profesionálním prostředí – dokončení návrhu edukace, práce v týmech, vzájemná evaluace (peer review) návrhů a jejich pedagogické nosnosti a proveditelnosti.

Spolupráce s edukačním oddělením UPM.

 

4.

2. 5. , 9. 5.

 

Finální doladění scénářů edukačního modelu k provedení v praxi, scénáře workshopů pro veřejnost, časová dotace, týmy, vedení a jmenovitá zodpovědnost.

 

16. 5. rektorský den

 

Počátek června: realizace programu v UPM pro veřejnost, v prostředí ateliérů a zahrady. Supervize: doc. Dr. M. Fulková ze KVV PedF UK, Mgr. Sehnalíková za UPM.

 

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: doc. PhDr. Marie Fulková, Ph.D. (01.02.2018)

Hodnocení bude probíhat kontinuálně v průběhu realizace workshopů v UPM a v následném kolokviu  reflektované praxe (Schoenův model reflexe a jeho modifikace pro muzejní edukaci).

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK