PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2019/2020
   Přihlásit přes CAS
Obecné otázky didaktiky matematiky - ON2310303
Anglický název: Some topics in mathematics education
Zajišťuje: Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2018 do 2020
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (50)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: prof. RNDr. Naďa Vondrová, Ph.D.
prof. RNDr. Milan Hejný, CSc.
prof. RNDr. Jarmila Novotná, CSc.
Prerekvizity : ON2310002
Je záměnnost pro: O02210091, OKN2310303
Anotace -
Poslední úprava: STEHLIKO (17.05.2019)
Cílem předmětu je získat hlubší vhled do některých procesů hrajících roli ve vyučování matematice (viz upřesnění v sylabu).
Literatura
Poslední úprava: STEHLIKO (17.05.2019)

Literatura bude zadána podle toho, jaká témata si studenti vyberou.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: STEHLIKO (02.02.2019)

Kredity lze získat za písemnou práci (podanou v elektronické podobě), která může mít různou podobu. Například:

Popis školní zkušenosti autora a její analýza

Kritická reakce na některou z našich přednášek (besed), kde jsou uvedeny a analyzovány názory různých kolegů.

Příprava výuky jistého tematického celku s didaktickým komentářem.

Možností je více. Upřesnění tématu uděláme individuálně, společně s posluchačem.

 

Sylabus -
Poslední úprava: STEHLIKO (02.02.2019)

Na základě dohody posluchačů bude osnova upřesněna. Bude domluveno, která z navrhovaných témat a v jakém sledu budou zařazena, případně která další témata budou vložena.

1.    Jak může učitel (rodič) na sobě pracovat v oblasti edukace dětí a mládeže.

2.    Cíle vyučování matematice od předškoly po vysokou školu.

3.    Motivace dítěte, žáka 1. stupně, žáka 2. stupně, žáka střední školy, učitele.

4.    Proces objevování pojmů, vztahů, procesů. Jak vést třídu k odhalení generického modelu? Jak ji vést k odhalení abstraktního poznatku?

5.    Diferenciace. Individuální přístup k žákovi. Problém slabých žáků i žáků špičkových.

6.    Komunikace a interakce učitel – žák, učitel – třída, žák – žák, žák – třída.

7.    Hodnocení, klasifikace a diagnostika žáka.

8.    Instruktivní, transmisivní a konstruktivistický edukační styl učitele.

9.    Analýza myšlenkového procesu žáka na základ jeho písemného řešení.

10. Analýza práce třídy na základě videozáznamu.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK