PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2019/2020
   Přihlásit přes CAS
Pedagogická praxe - OKN01N169C
Anglický název: Practice Teaching in a Pre-school
Zajišťuje: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2017 do 2020
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Z [HS]
Rozsah za akademický rok: 8 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (30)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. et Mgr. Irena Hanyš Holemá, Ph.D.
Vyučující: Mgr. et Mgr. Irena Hanyš Holemá, Ph.D.
Záměnnost : OPN01N169C
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Jana Kropáčková, Ph.D. (03.05.2017)
Pedagogická praxe je určena studujícím, kteří nepracují v mateřské škole a v prezenčním studiu neabsolvovaly v rámci bakalářského studia pedagogickou praxi v předškolních zařízeních. Cílem je uvedení do problematiky pedagogické práce s dětmi předškolního věku. Studenti se seznamují s prostředím, organizací, personálem i vybavením mateřské školy, potřebami dětí předškolního věku a náplní práce učitelek i administrativní stránkou pedagogické práce. Stěžejní činností této pedagogické praxe jsou hospitačně-asistenční činnosti. Studenti se učí navázat kontakt s dětmi, pozorovat a analyzovat jak práci učitelky, tak i činnosti dětí. V průběhu pedagogické praxe plní úkoly zadané vedoucím praxe. Praxe jsou konány na vybraných fakultních mateřských školách: Fakultní mateřská škola Arabská 681/20, 160 00 Praha 6 Fakultní mateřská škola, Štolmířská, Hloubětín Praha 9 Fakultní mateřská škola, Sokolovská 182/513, 180 00 Praha 8 – Libeň Předmět probíhá výhradně prezenční formou. Studenti budou pokračovat ve vedení pedagogického portfolia. Studenti, kteří předchozího bakalářského studia nemají zkušenost s portfoliem, tak si jej zavedou. Studenti budou zpracovávat na každý den písemnou přípravu na vzdělávací práci v mateřské škole. Po praxi bude následovat reflexe a sebereflexe pedagogické práce
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Jana Kropáčková, Ph.D. (03.05.2017)

Základní studijní literatura

HELUS Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-888-0.

Rámcový program pro předškolní vzdělávání. Praha: MŠMT, 2017.

OPRAVILOVÁ E., GEBHARTOVÁ V. Rok v mateřské škole. Praha: Portál 2003, ISBN 80-7178-847-3.

SYSLOVÁ Z. Profesní kompetence učitele mateřské školy. Praha: Grada Publishing a.s., 2013. SBN 978-80-247-4309-7.

SYSLOVÁ Z. Realizace autoevaluace v mateřských školách. Praha: Verlag Dashöfer, 2013

ZELINKOVÁ O. Pedagogická diagnostika individuální vzdělávací program. Praha, Portál 2001, ISBN 80-7178-544-X.

 

Doporučená studijní literatura:

Autoevaluace mateřské školy (metodická příručka k vlastnímu hodnocení). Praha: VÚP, 2010. ISBN 978-80-87000-9-32-8.

Pedagogické hodnocení v pojetí RVP PV: Metodika pro podporu individualizace v podmínkách mateřské školy. Praha: VÚP, 2007. ISBN 978-80-87000-10-6.

Manuál k přípravě školního (třídního) vzdělávacího programu mateřské školy. Praha: VÚP, 2005. ISBN 80-87000-01-3.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PhDr. Jana Kropáčková, Ph.D. (29.10.2019)

Předložení pedagogického portfolia s přípravami a reflexemi. Diskuze nad předloženým pedagogickým portfoliem. 100% účast na pedagogické praxi

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK