|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. David Mück (11.09.2023)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. David Mück (11.09.2023)
Povinná literatura: PUŠKINOVÁ, M, RIGEL, F. Správní řízení v praxi škol a školských zařízení. Praha: Wolters Kluwer, 2016. Řízení školy. ISBN 978-80-7552-121-7. PUŠKINOVÁ, M. Právo pro ředitele škol v kostce. Praha: Wolters Kluwer, 2014. Řízení školy. ISBN 978-80-7478-397-5. SPIRIT, M. a kol. Základy práva pro neprávníky. Plzeň: Čeněk Aleš, s.r.o., 2. rozšířené vydání 2008, ISBN 978-80-7380-116-8 Základy teorie práva. Studijní texty CŠM Pedagogická fakulta UK, Praha 2010 POLÁKOVÁ, H., HROMKOVÁ, M. Správní řád v praxi ředitelů škol a školských zařízení (s účinností od 1. 1. 2006), Žďár nad Sázavou: Fakta v.o.s., 2005 Kolektiv autorů. ÚZ č.1158 Ústava ČR, Listina základních práv a svobod 2016. Ostrava: Sagit, 2016. Aktuální komentovaná vydání základních zákonů a prováděcích právních předpisů Příslušné právní předpisy v platném znění Doporučená literatura: KITZBERGER J., Kapitola „Řízení regionálního školství“ , s.118-142, in: Vzdělávací politika. Jan Kohoutek, Arnošt Veselý, Zuzana Špačková a kolektiv, s.118-142. Masarykova univerzita, 1. vydání, 2015 LHOTKOVÁ I., V. TROJAN a J. KITZBERGER. Kompetence řídících pracovníků ve školství. 1. vyd. Praha: Wolters Kluwer, 2012. 104 s. ISBN 978-80-7357-899-2. JANKŮ, M. Základy práva pro posluchače neprávnických fakult. Praha: C. H. Beck, 2008, vydání třetí, ISBN 978-80-7400-078-2 TOMANCOVÁ, J. a kol. Základy práva (nejen) pro školy. Boskovice/Brno: Albert, 2007, ISBN 80-7326-110-3 PODHRÁZKÝ, M. Přehled judikatury z oblasti školství. Praha, Wolters Kluwer ČR, a.s., 2010. ŠÍN, Z. Tvorba práva. Pravidla, metodika, technika. Praha : C.H. Beck, 2003 GERLOCH, A. a kol. Praktikum teorie práva, 2.upravené vydání. Plzeň, Aleš Čeněk, s.r.o. 2017. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. David Mück (11.09.2023)
Tematické okruhy: 1. Úvod do výcviku – smysl hlubšího porozumění právním předpisům ve školském prostředí 2. Terminologie „uživatelské“ úrovně a porozumění právnímu jazyku 3. Idea spravedlivosti ve školství a její právní rozměr 4. Právo a morálka – aplikace ve školství 5. Rozlišení práva objektivního a subjektivního 6. Míra vhodné právní regulace a praktické dopady ve školském prostředí 7. Právní vědomí a jeho význam ve školství 8. Systém práva v kontextu řízení škol a školských zařízení 9. Praktická tvorba interní normy organizace 10. Ústavní principy ve školství a jejich praktická aplikace 11. Subjekty právních vztahů ve školství a vliv právního vědomí na jejich motivaci a rozhodování 12. Právní vědomí sociálního systému typu „škola“ a jak jej prakticky ovlivňovat
Pozn.: Distanční výuka se řídí aktuálními pokyny PedF UK. Distanční forma – např. webináře, e-studijní opory, elektronické zdroje ke studiu, další studijní materiály apod. (LMS Moodle). Zadávané úkoly – odevzdání do prostředí LMS Moodle, k diskuzím bude využíváno Diskuzní fórum v LMS Moodle. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. David Mück (11.09.2023)
Aktivní účast ve výuce a příprava na ni dle zadaných distančních úkolů, kontrola při diskuzi a prezentaci studentů ve výuce, aktivní účast v on-line kurzu v prostředí Moodle. Distanční forma výuky a atestace - dle aktuální situace. |