PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2019/2020
   Přihlásit přes CAS
Zpracování závěrečné bakalářské práce II - OKBU1U133A
Anglický název: Elaboration of Final Bachelor Work II
Zajišťuje: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2019 do 2020
Semestr: letní
E-Kredity: 10
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 8 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: RNDr. Dominik Dvořák, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: Mgr. David Mück (25.01.2024)
Předmět je zaměřen na interpretaci dat získaných v teoretické i výzkumné části bakalářské práce, konkrétně na metody zpracování dat výzkumného šetření i celé práce. Problematika je pojata tak, aby získané znalosti a dovednosti byly využitelné i obecněji při další manažerské práci řídících pracovníků ve vzdělávacích organizacích.
Literatura
Poslední úprava: Mgr. David Mück (25.01.2024)

Povinná:

GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno Paido 2010. ISBN 978-80-7315- 185-0.

CHRÁSKA, M., HORÁK, F. Úvod do metodologie pedagogického výzkumu. 1. vyd. Olomouc: Pedagogická Fakulta UP, 1989. 169 s. SPN Praha.
CHRÁSKA, M. Metody sběru a statistického vyhodnocování dat v evaluačních pedagogických výzkumech. 1. vyd. Olomouc: Pedagogická fakulta, Votobia, 2003. 130s. ISBN 80-7220-164-6.
LAŠEK, J., CHRZOVÁ, M. Základy statistického zpracování pedagogicko-psychologického výzkumu. 1. vyd. Hradec Králové: Gaudeamus, 2003. 42 s. ISBN 80-7041-749-8.

Doporučená:

GAVORA, P. Výzkumné metody v pedagogice. 1. vyd. Brno: Paido, 1996. 130 s. ISBN 80-85931-15-X.
STRAUSS, A., CORBINOVÁ, J. Základy kvalitativního výzkumu. 1. vyd. Brno: Sdružení podané ruce, 1999. 228 s. ISBN 80-85834-60-X.
HENDL, J. Úvod do kvalitativního výzkumu. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1999. 278 s. ISBN 80-246-0030-7.
CHRÁSKA, M. Základy výzkumu v pedagogice. 2. vyd. Olomouc: Pedagogická fakulta UP, 1998. 257s. ISBN 80-7076-798-8.
PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. 1. vyd. Praha: Nakladatelství Karolinum Praha, 2004. 270 s. ISBN 80-7184-569-8.
JANÍK, T., MIKOVÁ, N. VIDEOSTUDIE. Výzkum výuky založený na analýze videozáznamu. 1. vyd. Brno: Paido, 2006. 154 s. ISBN 80-7315-127-8.
HENDL, J. Přehled statistických metod. Analýza a metaanalýza. Třetí, přepracované vydání. Praha: Portál 2009. ISBN 978-80-7367-482-3.
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
MAGNELLO, E., VAN LOON, B. Statistika. Praha: Portál 2010. ISBN 978-80-7367-753-4.
PUNCH, K.F. Úspěšný návrh výzkumu. Praha: Portál 2008. ISBN 978-80-7367-468-7.
PUNCH, K.F. Základy kvantitativního šetření. Praha: Portál 2008. ISBN 978-80-7367-381-9.
SKUTIL, M. a kol. Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství. Praha: Portál 2011. ISBN 978-80-7367-778-7.

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. David Mück (25.01.2024)

Tematické okruhy:

1.      Návaznosti výzkumného šetření na teoretická východiska

2.      Reflexe teoretických východisek

3.      Reflexe výzkumných metod a jejich správného použití

4.      Interpretace zjištěných skutečností

5.      Metody ověření zjištěných skutečností, rozsah využitelnosti

6.      Komparace stanovených cílů a navrhovaných závěrů

7.      Formulace závěru bakalářské práce

8.      Možné pokračování výzkumných aktivit ve zkoumané oblasti

9.      Využití závěrů bakalářské práce ve školské praxi

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK