PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2019/2020
   Přihlásit přes CAS
Řízení v praxi IV. (s reflexí) - OKBU1U128A
Anglický název: Management in Practice IV.
Zajišťuje: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2019 do 2019
Semestr: zimní
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Zk [HT]
Rozsah za akademický rok: 20 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Garant: PhDr. Václav Trojan, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: PhDr. Michaela Tureckiová, MBA, CSc. (10.09.2021)
Předmět je koncipován jako odborný diskurz do řídící praxe škol a školských zařízení. Logicky navazuje na předměty Řízení v praxi I.-III. a je chápán jako celkové vyústění. Cílem předmětu je aplikace teoretických znalostí z oblasti řízení pedagogického procesu do školské praxe (zaměření ŘPP). Student si osvojí metody reflexe a sebereflexe, upevní si sociální dovednosti, komunikaci a týmovou práci. Součástí předmětu je celková reflexe předmětů Řízení v praxi I. – IV.
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Danuše Dvořáková (06.09.2023)

Povinná literatura:

VETEŠKA, Jaroslav, Zuzana SVOBODOVÁ a Michaela TURECKIOVÁ. Školský management: konceptualizace a klíčové oblasti oboru. Praha: Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova, 2022, 123 s. ISBN 978-80-7603-348-1.

MATOUŠ, Z., PAULOVČÁKOVÁ, L., TURECKIOVÁ, M. a J. VETEŠKA. Management vzdělávání dospělých a vzdělávacích organizací. Praha: ČAS, 2021. ISBN 978-80-907-809.

LMS Moodle

PAULOVČÁKOVÁ, L., 2019. Strategie řízení vzdělávacích organizací. PedF UK. (e-kniha ve zpracování IT)

TROJAN, V. Řízení pedagogického procesu v současné škole. Praha, PedF UK 2017. ISBN 978-80-7290-961-2.

PRůCHA, J, WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0403-9.

DVOŘÁK, D.,STARÝ, K., URBÁNEK, P. Škola v globální době: Proměny pěti českých základních škol. 1 vyd. Praha: Karolinum, 2015. 196 s. ISBN 978-80-246-2977-3.

SVOBODOVÁ, Zuzana a Irena TROJANOVÁ, 2021. Benchlearning. Řízení školy. Wolters Kluwer. Dostupné také z: https://www.rizeniskoly.cz/cz/aktuality/benchlearning.a-8051.html

Doporučená literatura:

Kol. aut. Řízení školy. Praha: Wolters Kluwer, akt. rok. (vychází 10x ročně)

Kritéria kvalitní školy: https://www.csicr.cz/cz/Kvalitni-skola

Materiály ČŠI (Výroční zprávy, analytické zprávy mezinárodních šetření…) – www.csicr.cz

PISOŇOVÁ, M. a kol. Školský manažment: Terminologický a výkladový slovník. Bratislava: Wolters Kluwer, 2017. ISBN 978-80-8168-660-3.

Školský zákon a prováděcí právní předpisy.

VEBER, J. Management: základy, moderní manažerské přístupy, výkonnost a prosperita. 2., aktualiz. vyd. Praha: Management Press, 2014. ISBN 978-80-7261-274-1.

TROJANOVÁ, Irena. Ředitel a střední management školy: průvodce pro ředitele a střední management ZŠ a SŠ. Praha: Portál, 2014, 171 s . ISBN 978-80-262-0591-3.

Zákon o pedagogických pracovnících.

Zákoník práce.

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Danuše Dvořáková (06.09.2023)

Hlavní témata předmětu:

1.    Úvod do předmětu Řízení v praxi IV.

2.    Koncepce předmětu Řízení v praxi IV. (obsah, organizace, metody, další aktivity).

3.    Katedrové školy, protokoly ze setkání a jejich obsah.

4.    Aplikace teoretických znalostí hospitační činnosti do školské praxe.

5.    Aplikace teoretických znalostí autoevaluace školy do školské praxe.

6.    Aplikace teoretických znalostí hodnocení školy do školské praxe.

7.    Aplikace teoretických znalostí strategického plánování do školské praxe.

8.    Aplikace teoretických znalostí vize školy do školské praxe.

9.    Aplikace teoretických znalostí řízení změny v pedagogickém procesu do školské praxe.

10.   Aplikace teoretických znalostí každodenního pedagogického řízení do školské praxe.

11.   Aplikace teoretických znalostí ze školského práva a zákoníku práce do školské praxe.

12.   Sebereflexe studenta.

13.   Reflexe jednotlivých setkání.

14.   Společná závěrečná reflexe.

Pozn.: Distanční výuka se řídí aktuálními pokyny PedF UK. Distanční forma – např. webináře, e-studijní opory, elektronické zdroje ke studiu, další studijní materiály apod. (MS Teams). Zadávané úkoly – odevzdání do prostředí MS teams.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK