PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2019/2020
   Přihlásit přes CAS
Řízení v praxi III - OKBU1U124A
Anglický název: Management in Practice III
Zajišťuje: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2019 do 2019
Semestr: letní
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 16 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Garant: RNDr. Jindřich Kitzberger
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: Mgr. Danuše Dvořáková (26.01.2024)
Předmět je koncipován jako odborný diskurz do řídící praxe škol a školských zařízení. Součástí předmětu je seznámení s koncepcí předmětu Řízení v praxi III. (organizace, obsah, aktivity v rámci jednotlivých setkání ve školách (fakultní školy) a dalších školských institucích i v ziskovém sektoru). Pojetí manažerské praxe vychází z uplatnění metody PAL - Peer assisted leadership – shadowing (propojení teorie s praxí). Cílem předmětu je aplikace teoretických znalostí z oblasti školského a pracovního práva a z oblasti ekonomiky školství do školské praxe (zaměření PR a EFM). Student si osvojí metody reflexe a sebereflexe, upevní si sociální dovednosti, komunikaci a týmovou práci.
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Danuše Dvořáková (26.01.2024)

Povinná literatura:

JANKŮ, M. Základy práva pro posluchače neprávnických fakult. 7. vydání. Praha: C. H. Beck, 2022. ISBN 978-80-7400-875-7.

MATOUŠ, Z., PAULOVČÁKOVÁ, L., TURECKIOVÁ, M. a J. VETEŠKA. Management vzdělávání dospělých a vzdělávacích organizací. Praha: ČAS, 2021. ISBN 978-80-907-809.

PAULOVČÁKOVÁ, L., 2019. Strategie řízení vzdělávacích organizací. PedF UK. (e-kniha ve zpracování IT)

SCHOLLEOVÁ, Hana. Ekonomické a finanční řízení pro neekonomy. 3. aktualizované vydání. Praha: Grada Publishing, 2017. ISBN 978-80-271-0413-0.

TROJANOVÁ, I. Ředitel a střední management školy. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0591-3.

VETEŠKA, J., SVOBODOVÁ, Z. a M. TURECKIOVÁ. Školský management – konceptualizace a klíčové oblasti oboru. Praha: Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova, 2022. 124 s. ISBN 978-80-7603-348-1

Doporučená literatura:

JANKŮ, M. Základy práva pro posluchače neprávnických fakult. 3. vydaní. Praha: C. H. Beck, 2008. ISBN 978-80-7400-078-2.

Kol. aut. Řízení školy. Praha: Wolters Kluwer, akt. rok. (vychází 10x ročně)

MAAYTOVÁ, Alena, František OCHRANA, Jan PAVEL a kol. Veřejné finance v teorii a praxi. Praha: Grada Publishing, 2015. ISBN 978-80-247-5561-8.

PEKOVÁ J., PILNÝ J., JETMAR M. Veřejný sektor – řízení a financování. Praha: Wolters Kluwer, 2019. ISBN ISBN 978-80-7598-209-4.

PEKOVÁ J. Veřejné finance Teorie a praxe v ČR.Praha: Wolters Kluwer, 2012. ISBN 978-80-7357-698-1.

PISOŇOVÁ, M. a kol. Školský manažment: Terminologický a výkladový slovník. Bratislava: Wolters Kluwer, 2017. ISBN 978-80-8168-660-3.

Školský zákon a prováděcí právní předpisy.

VEBER, J. Management: základy, moderní manažerské přístupy, výkonnost a prosperita. 2., aktualiz. vyd. Praha: Management Press, 2014. ISBN 978-80-7261-274-1.

Zákon o pedagogických pracovnících.

Zákoník práce.

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Danuše Dvořáková (26.01.2024)

Tematické okruhy:

1.    Úvod do předmětu Řízení v praxi III.

2.    Koncepce předmětu Řízení v praxi III. (obsah, organizace, metody, další aktivity).

3.    Aplikace teoretických znalostí plánování do školské praxe.

4.    Aplikace teoretických znalostí organizování do školské praxe.

5.    Aplikace teoretických znalostí kontrolování do školské praxe.

6.    Aplikace teoretických znalostí rozhodování do školské praxe.

7.    Aplikace teoretických znalostí stylů řízení do školské praxe.

8.    Aplikace teoretických znalostí motivace pracovníků do školské praxe.

9.    Aplikace teoretických znalostí komunikace do školské praxe.

10.  Aplikace teoretických znalostí řešení konfliktů do školské praxe.

11.  Aplikace teoretických znalostí vedení jednotlivců a týmů do školské praxe. 

12.  Sebereflexe studenta, reflexe jednotlivých setkání.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK