Poslední úprava: Mgr. Zuzana Svobodová, Ph.D. (24.01.2024)
Předmět logicky navazuje na předmět Řízení pedagogického procesu I. a II. Předmět se zaměří na oblast sdílení a spolupráce v pedagogickém procesu, studenti se seznámí s principy benchlearningu a vytvoří si vlastní benchlearningový projekt. Obsahově se benchlearningové projekty zaměří na oblast virtuálního co-teachingu jako možnosti spolupráce vzdělavatelů a na oblast tvorby klimatu a podpoře wellbeingu jako důležité části řízení pedagogického procesu. Předmět je vyučován převážně metodou obrácené učebny, s čímž budou studenti seznámeni na prvním setkání. Nedílnou součástí předmětu je tvorba portfolia.
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Svobodová, Ph.D. (24.01.2024)
Studijní literatura:
VYKYDAL, David, 2020. Popis metody benchlearningu. Praha: NIDV.
SVOBODOVÁ, Zuzana a Irena TROJANOVÁ, 2021. Benchlearning. Řízení školy. Wolters Kluwer. Dostupné také z: https://www.rizeniskoly.cz/cz/aktuality/benchlearning.a-8051.html
Sekundární analýza PISA 2018: Well-being žáků, třídní klima, používání ICT a vnímání role učitele: https://www.csicr.cz/cz/Dokumenty/Publikace/Sekundarni-analyza-PISA-2018-Well-being-zaku,-trid
FELCMANOVÁ, Lenka, 2021. Wellbeing ve vzdělávání, nadstavba nebo nutnost?. Řízení školy [online]. Wolters Kluwer [cit. 2022-01-21]. Dostupné z: https://www.rizeniskoly.cz/cz/aktuality/wellbeing-ve-vzdelavani-nadstavba-nebo-nutnost.a-7854.html
Kursch, M. (2021). Skrytý potenciál virtuálního co-teachingu. Prohuman. https://www.prohuman.sk/pedagogika/skryty-potencial-virtualniho-co-teachingu
Svobodová, Z., Kursch, M., & Veteška, J. (2021). Problems and obstacles of distance learning in the point of view of primary school teachers in the “covid period”. Proceeding of the 8th International Conference on Educational Technologies 2021.
Svobodová, Z. (2021). Využití metody co-teaching při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v německé spolkové zemi Baden-Württembeg. Prohuman. https://www.prohuman.sk/andragogika/vyuziti-metody-co-teaching-pri-vzdelavani-zaku-se-specialnimi-vzdelavacimi-potrebami
VETEŠKA, Jaroslav, Zuzana SVOBODOVÁ a Michaela TURECKIOVÁ, 2022. Školský management: konceptualizace a klíčové oblasti oboru. [Praha]: Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova. ISBN 978-80-7603-348-1.
Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Svobodová, Ph.D. (21.01.2023)
Předmět se zaměří na oblast sdílení a spolupráce v pedagogickém procesu, studenti se seznámí s principy benchlearningu a vytvoří si vlastní benchlearningový projekt. Obsahově se benchlearningové projekty zaměří na oblast virtuálního co-teachingu jako možnosti spolupráce vzdělavatelů a na oblast tvorby klimatu a podpoře wellbeingu jako důležité části řízení pedagogického procesu. Předmět je vyučován převážně metodou obrácené učebny, s čímž budou studenti seznámeni na prvním setkání. Nedílnou součástí předmětu je tvorba portfolia.
Tematické okruhy:
Sdílení v pedagogickém procesu a jeho řízení
Co-teaching a virtuální co-teaching
Benschlearning jako metoda sdílení pedagogického procesu a učení se
Wellbeing jako aktuální téma ve vzdělávání
Klima ve škole
Etický kodex školy
Inovace sylabu kurzu vznikla jako výstup řešení projektu TAČR Nová metoda vzdělávání pro 21. století: Virtual-Co-Teaching, TL03000133