|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Danuše Dvořáková (06.09.2023)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Danuše Dvořáková (06.09.2023)
Povinná literatura: VETEŠKA, Jaroslav, Zuzana SVOBODOVÁ a Michaela TURECKIOVÁ. Školský management: konceptualizace a klíčové oblasti oboru. Praha: Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova, 2022, 123 s. ISBN 978-80-7603-348-1. MATOUŠ, Z., PAULOVČÁKOVÁ, L., TURECKIOVÁ, M. a J. VETEŠKA. Management vzdělávání dospělých a vzdělávacích organizací. Praha: ČAS, 2021. ISBN 978-80-907-809. LMS Moodle PAULOVČÁKOVÁ, L., 2019. Strategie řízení vzdělávacích organizací. PedF UK. (e-kniha ve zpracování IT) Protokoly (zaměření TPŠM, ŘPP VL, PR a EK) Studijní opory ŠIKÝŘ, M., BOROVEC, D., TROJANOVÁ, I. Personalistika v řízení školy. 2. Aktualizované vydání. Praha: Wolters Kluwers ČR, a. s., 2016. ISBN 978-80-7552-264-1. TROJANOVÁ, I. Vedení lidí ve školách a školských zařízeních. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2017. ISBN 978-80-7552-842-1. Doporučená literatura: Kol. aut. Řízení školy. Praha: Wolters Kluwer, akt. rok. (vychází 10x ročně) PEKOVÁ J., PILNÝ J., JETMAR M. Veřejný sektor – řízení a financování. Praha: Wolters Kluwer, 2019. ISBN ISBN 978-80-7598-209-4. PISOŇOVÁ, M. a kol. Školský manažment: Terminologický a výkladový slovník. Bratislava: Wolters Kluwer, 2017. ISBN 978-80-8168-660-3. Školský zákon a prováděcí právní předpisy. TURECKIOVÁ, M. Klíč k účinnému vedení lidí. Odemkněte potenciál svých spolupracovníků. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-0882-9. VEBER, J. Management: základy, moderní manažerské přístupy, výkonnost a prosperita. 2., aktualiz. vyd. Praha: Management Press, 2014. ISBN 978-80-7261-274-1. Zákon o pedagogických pracovnících. Zákoník práce. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Danuše Dvořáková (06.09.2023)
Hlavní témata předmětu: 1. Úvod do předmětu Řízení v praxi II. 2. Koncepce předmětu Řízení v praxi II. (obsah, organizace, metody, další aktivity). 3. Aplikace teoretických znalostí hospitační činnosti, autoevaluace, hodnocení školy do školské praxe. 4. Aplikace teoretických znalostí strategického plánování a vize do školské praxe. 5. Aplikace teoretických znalostí stylů řízení do školské praxe. 6. Aplikace teoretických znalostí motivace pracovníků do školské praxe. 7. Aplikace teoretických znalostí komunikace do školské praxe. 8. Aplikace teoretických znalostí řešení konfliktů do školské praxe. 9. Aplikace teoretických znalostí vedení jednotlivců a týmů do školské praxe. 10. Aplikace teoretických znalostí výběru, přijímání a rozmisťování pracovníků do školské praxe. 11. Aplikace teoretických znalostí adaptace pracovníků do školské praxe. 12. Aplikace teoretických znalostí odměňování pracovníků do školské praxe. 13. Aplikace teoretických znalostí financování regionální školství do školské praxe. 14. Aplikace teoretických znalostí sestavování, schvalování a realizace rozpočtu školy do školské praxe. 15. Sebereflexe studenta. 16. Reflexe jednotlivých setkání. Pozn.: Distanční výuka se řídí aktuálními pokyny PedF UK. Distanční forma – např. webináře, e-studijní opory, elektronické zdroje ke studiu, další studijní materiály apod. (MS Teams). Zadávané úkoly – odevzdání do prostředí MS Teams. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Danuše Dvořáková (06.09.2023)
Aktivní účast na několika setkáních ve vybraných školách, školských zařízeních a dalších školských institucích. Odevzdání vypracovaných protokolů z jednotlivých setkání prostřednictvím MS Teams. Závěrečná reflexe praxí na společném setkání. |