PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2019/2020
   Přihlásit přes CAS
Firemní management - OKBU1U116A
Anglický název: Corporte Management
Zajišťuje: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2019 do 2019
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 8 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Garant: Ing. Lucie Paulovčáková, MBA, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Michaela Tureckiová, MBA, CSc. (02.09.2020)
Předmět ukotvuje specifika školského managementu komparací s firemním managementem. Zároveň seznamuje studenty s novými trendy, přístupy v obecném managementu, které dosud nejsou aplikovány v řízení škol, které se však z toho pohledu jeví jako perspektivní.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Michaela Tureckiová, MBA, CSc. (02.09.2020)

Povinná literatura:

PAULOVČÁKOVÁ, L. Vzdělávání a rozvoj manažerů v kontextu manažerských kompetencí, s. 49  ̶  60 In: VETEŠKA, J. (ed.) Vzdělávání dospělých 2017 – v době rezonujících společenských změn = Adult Education 2017 – in times of resonant social changes: proceedings of the 7th International Adult Education Conference, 11-12th December 2017 Prague. Praha: Česká andragogická společnost, 2018. 300 s. ISBN 978-80-906894-2-8.

VETEŠKA, J. a L. PAULOVČÁKOVÁ.Management and Marketing of Educational Institutions. Karlsruhe: Ste-Con, 2018. 79 p. ISBN 978-3-945862-24-7.

GROSOVÁ, S. Podnikový management. 2. vyd. Praha: Vysoká škola chemicko-technologická, 2002. ISBN 978-807-0804-292.

CHARVÁT, J. Firemní strategie pro praxi: praktický návod pro manažery a podnikatele: od firemní kultury po schopnost vydělávat peníze : příklady a studie z praxe v ČR. Praha: Grada, 2006. Expert (Grada). ISBN 80-247-1389-6.

KEŘKOVSKÝ, M., VYKYPĚL O. Strategické řízení: teorie pro praxi. 2. vyd. Praha: C.H. Beck, 2006. C.H. Beck pro praxi. ISBN 80-717-9453-8.

Doporučená literatura:

PRÁŠILOVÁ, M. Školský management: studijní texty pro distanční vzdělávání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2010. ISBN 978-802-4425-740.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: PhDr. Michaela Tureckiová, MBA, CSc. (02.09.2020)

Zápočet:

Portfolio prací studenta/studentky (distanční aktivity).

Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Michaela Tureckiová, MBA, CSc. (02.09.2020)

Tematické okruhy:

1.   Firma a podnik

2.   Řízení firmy

3.   Podnikové procesy (business proces) a jejich řízení

4.   Hlavní, produktivní a podpůrné procesy

5.   Zdroje, služby a produkty

6.   Řízení služeb

7.   Pojetí konkurence

8.   Pojetí trhu

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK