PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2019/2020
   Přihlásit přes CAS
Vedení lidí - OKBU1U114A
Anglický název: Leadership
Zajišťuje: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2019 do 2019
Semestr: zimní
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Zk [HT]
Rozsah za akademický rok: 12 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Garant: Mgr. Irena Trojanová, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: PhDr. Michaela Tureckiová, MBA, CSc. (30.08.2021)
Cílem předmětu je seznámení se základními oblastmi vedení lidí a následně s jejich aplikací do oblasti školského managementu. Důraz je kladen nejen na vedení jednotlivců, ale rovněž na vedení týmů jako na základ spolupráce lidí v organizaci.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Michaela Tureckiová, MBA, CSc. (02.09.2020)

Povinná literatura:

TROJANOVÁ, I Vedení lidí ve školách a školských zařízeních. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2017. ISBN 978-80-7552-842-1.

TURECKIOVÁ, M. Klíč k účinnému vedení lidí. Odemkněte potenciál svých spolupracovníků. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. ISBN 978-80-247-0882-9.

ARMSTRONG,M., STEPHENS, T. Management a leadership. Praha: Grada Publishing, a.s., 2008. ISBN 978-80-247-2177-4.

Doporučená literatura:

BEDRNOVÁ, E., JAROŠOVÁ, E., NOVÝ, I, Manažerská psychologie a sociologie. Praha: Management Press, 2012. ISBN 978-80-7261-239-0.

ŠULEŘ, O. 100 klíčových manažerských technik. Brno: Computer Press, 2009. ISBN 978-80-251-2173-3.

Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Michaela Tureckiová, MBA, CSc. (30.08.2021)

Tematické okruhy:

1.      Úvod do předmětu Vedení lidí

2.      Management a leadership

3.      Role vedoucího pracovníka ve školách a školských zařízeních

4.      Kompetence vedoucího pracovníka ve školách a školských zařízeních

5.      Analýza stavu

6.      Styly řízení

7.      Motivace pracovníků

8.      Komunikace

9.      Řešení konfliktů

10.  Vedení týmů

11.  Specifika vedení jednotlivců

12.  Specifika vedení týmů

 

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK