PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2019/2020
   Přihlásit přes CAS
Aktuální otázky školského managementu III - OK0732K24
Anglický název: Current Issues of School Management III
Zajišťuje: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2019 do 2019
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/12, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 12 [hodiny]
Počet míst: neurčen / 0 (48)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Úroveň: základní
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: prof. PhDr. Jaroslav Veteška, Ph.D., MBA, mimořádný profesor Univerzity Karlovy
Vyučující: prof. PhDr. Jaroslav Veteška, Ph.D., MBA, mimořádný profesor Univerzity Karlovy
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. David Mück (07.10.2020)
Předmět rozvíjí aktuální témata a poznatky z oblasti školského managementu. V tomto semestru je předmět zaměřen na kvalitu a efektivitu vzdělávání v kontextu vlivu RVP, možnosti rozvoje funkčních gramotností ve vzdělávání a na analýzu národních i mezinárodních vzdělávacích dat. Předmět personálně zabezpečují odborníci z České školní inspekce.
Cíl předmětu
Poslední úprava: Mgr. David Mück (07.10.2020)

Cílem předmětu je reflektovat aktuální témata školského managementu v kontextu vzdělávací politiky. Student se bude orientovat v problematice kvality a efektivity vzdělávání, funkční gramotnosti a vybraných tématech mezinárodní komparace.

Literatura
Poslední úprava: Mgr. David Mück (07.10.2020)

Doporučené zdroje:

Kvalita a efektivita vzdělávání a vzdělávací soustavy ve školním roce 2017/2018 - výroční zpráva ČŠI. Dostupné on-line na: 

https://www.csicr.cz/cz/Dokumenty/Vyrocni-zpravy/KVALITA-A-EFEKTIVITA-VZDELAVANI-A-VZDELAVACI-S-(1)

Další zdroje:

Sekundární analýza PIRLS 2016. Dostupné on-line na:

https://www.csicr.cz/cz/Dokumenty/Tematicke-zpravy/Sekundarni-analyza-PIRLS

Tematická zpráva - Rozvoj jazykové gramotnosti na ZŠ a SŠ ve školním roce 2018/2019. Dostupné on-line na:

https://www.csicr.cz/cz/Dokumenty/Tematicke-zpravy/Tematicka-zprava-Rozvoj-jazykove-gramotnosti-na-ZS

Tematická zpráva - Rozvoj sociální gramotnosti na ZŠ a SŠ ve školním roce 2017/2018. Dostupné on-line na:

https://www.csicr.cz/cz/Dokumenty/Tematicke-zpravy/Tematicka-zprava-Rozvoj-socialni-gramotnosti-na-ZS

https://www.csicr.cz/cz/Dokumenty/Tematicke-zpravy/Tematicka-zprava-Rozvoj-ctenarske-gramotnosti-na-Z

https://www.csicr.cz/cz/Dokumenty/Tematicke-zpravy/Tematicka-zprava-Rozvoj-matematicke-gramotnosti-na

https://www.csicr.cz/cz/Dokumenty/Tematicke-zpravy/Tematicka-zprava-Rozvoj-informacni-gramotnosti-na

https://www.csicr.cz/cz/Dokumenty/Tematicke-zpravy/Tematicka-zprava-Dopady-povinneho-predskolniho-vzd

https://www.csicr.cz/cz/Dokumenty/Tematicke-zpravy/Sekundarni-analyza-Vliv-slozeni-tridy,-metod-uplat

https://www.csicr.cz/cz/Dokumenty/Tematicke-zpravy/Sekundarni-analyza-Moderni-metody-vyuky-a-ICT-pohl

 

 

 

 

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: Mgr. David Mück (07.10.2020)

Aktivní účast ve výuce. Distanční úkol (seminární práce).

 

Pozn.: Dle aktuální situace – distanční forma, včetně atestace.

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. David Mück (07.10.2020)

Témata:

1. Kvalita a efektivita vzdělávání v kontextu vlivu RVP

2. Možnosti rozvoje funkčních gramotností ve vzdělávání

3. Náměty pro zvyšování kvality vzdělávání pohledem národních i mezinárodních vzdělávacích dat – vybraná témata

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK