PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2019/2020
   Přihlásit přes CAS
Vybrané kapitoly z pedagogiky a pedagogiky předškolního věku II - OK0515109
Anglický název: Selected Topics from Educators for Children of a Pre-school Age II
Zajišťuje: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2018 do 2019
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Zk [HS]
Rozsah za akademický rok: 10 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (35)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Úroveň: základní
Je zajišťováno předmětem: OKN01N113A
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PaedDr. Soňa Koťátková, Ph.D.
Je korekvizitou pro: OK0518129
Je záměnnost pro: OKN01N113A
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: KOTATKO/PEDF.CUNI.CZ (17.02.2012)
Cílem předmětu je zpracovat přínos předškolního vzdělávání. Kognitivní a sociální rozvoj dítěte, role osobnosti učitele a klimatu školy. Přiblížit zásadní obrat v pojetí vzdělávání (30.léta 20.stol.) a současné teorie vzdělávání podle Y.Betranda. Obsah je naplněn např.srovnáním potřeb dítěte a kognitivního a sociálního rozvoje. Kompetence učitele se zaměřením na osobnostní a sociální rovinu. Pozitivní a negativní vlivy na tvorbu sociálního klimatu v MŠ. Výběr vzdělávacích teorií, které jsou východisky pro RVP a přínos konstruktivismu a projektové metody pro pedagogickou práci v MŠ.
Cíl předmětu
Poslední úprava: KOTATKO/PEDF.CUNI.CZ (17.02.2012)

Cílem předmětu je zpracovat přínos předškolního vzdělávání v kognitivní a sociální rovině rozvoje dítěte.Rozkrýt specifika osobnosti učitele a klimatu školy. Přiblížit východiska RVP PV z oblasti vzdělávacích teorií. 

Literatura
Poslední úprava: KOTATKO/PEDF.CUNI.CZ (17.02.2012)

Atkinsonová , R.L. aj. Psychologie. Praha: Victoria Publishing, 1995, s. 92-106, 557-561. ISBN 80-85605-35-X.

Bertrand,Y. Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-216-9

Grecmanová, H. Klima školy. Olomouc: Hanex, 2008. ISBN 978-80-7409-010-3.

Koťátková, S. Působení na profesní orientaci studentů prostřednictvím kurzu OSV v souladu s principy humanistického přístupu. In Spilková a kol. Současné proměny vzdělávání učitelů. Brno: Paido, 2004, s.68-74. ISBN 80-7315-081-6

Koťátková,S. Dítě a mateřská škola. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-1568-1.

Kratochvílová, J. Teorie a praxe projektové výuky. Brno: Pedagogická fakulta MU, 2006. ISBN 80-210-4142-0.

Spilková,V.a kol. Současné proměny vzdělávání učitelů. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-081-6.

Tonuci, F. Vyučovat nebo naučit? Praha: Středisko vědeckých informací. Praha: UK v Praze, PedF, 1991.

Vašutová, J. Být učitelem. UK v Praze, PedF, 2007. ISBN 978-80-7290-325-2.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK