PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2019/2020
   Přihlásit přes CAS
Content and Language Integrated Learning (CLIL) - OEN2310003
Anglický název: Content and Language Integrated Learning (CLIL)
Zajišťuje: Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2018 do 2019
Semestr: oba
E-Kredity: 6
Rozsah, examinace: 0/1, Z [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (50)
letní:neurčen / neurčen (50)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: prof. RNDr. Jarmila Novotná, CSc.
Mgr. Lenka Procházková, Ph.D.
Třída: Předměty v angličtině - mgr.
Anotace -
Poslední úprava: prof. RNDr. Jarmila Novotná, CSc. (14.02.2017)
CLIL - Content and Language Integrated Learning (Integrace jazykové a odborné výuky) je vzdělávací přístup, při kterém jsou nejazykové obory vyučovány v cizím jazyce. Úvodní kurz určený pro budoucí učitele matematiky v cizím jazyce se zaměřuje na rozdíly v práci učitele při výuce v mateřském a v cizím jazyce. Je organizován formou b-learningového kurzu. Zahrnuje procvičování odborné terminologie, studium učebnic a autentických materiálů a analýzu vyučovacích hodin.
Literatura -
Poslední úprava: STEHLIKO (27.10.2019)

BARWELL,R. Uncrossable boundaries? A discourse analysis investigation of English as an Additional Language and the learning of mathematics. In: British Association for Applied Linguistics, 33rd Annual Meeting, Cambridge, 2000.

IRUJO,S. Teaching Bilingual Children. Beliefs and Behaviors. New York: Newbury House Teacher Development, Heinle and Heinle, 1998.

NOVOTNÁ, J., HOFMANNOVÁ, M. CLIL and Mathematics Education. In: Mathematics for Living. The Mathematics Education Into the 21st Century Project. A. Rogerson (ed.), Amman, Jordan, 2000, s. 226-230.

NOVOTNÁ, J., HADJ-MOUSSOVÁ,Z., HOFMANNOVÁ,M. Teacher training for CLIL - Competences of a CLIL teacher. In: Proceedings SEMT 01. Ed. J. Novotná, M. Hejný. Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Praha: 2001, s. 122-126.

NOVOTNÁ, J., HOFMANNOVÁ, M. & PETROVÁ, J. Using Games in Teaching Mathematics through a Foreign Language. In CIEAEM 53, Mathematical Literacy in the Digital Era. Ghisetti e Corvi Editori, 2001, s.129-131.

PAVESI, M., BERTOCCHI, D., HOFMANNOVÁ,M., KAZIANKA, M. Insegnare in una lingua straniera. M.I.U.R. Milan, Italy: 2001. ISBN 88-900649-0-0.

Sylabus -
Poslední úprava: prof. RNDr. Jarmila Novotná, CSc. (09.09.2017)

Co je CLIL

Srovnání různých přístupů ke CLIL

Ukázky výukových jednotek formou CLIL

Zpracování vybraného tématu pro výuku CLIL

Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: prof. RNDr. Jarmila Novotná, CSc. (14.02.2017)

Vypracování kompletní dokumentace k jedné výulové jednotce z matematiky vyučované v cizím jazyce (v případě, že to bude organizačně možné, její realizace ve škole).

Studijní opory -
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK