PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2019/2020
   Přihlásit přes CAS
Primary education - OEMNN1701Z
Anglický název: Primary education
Zajišťuje: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2019 do 2021
Semestr: oba
E-Kredity: 6
Rozsah, examinace: 2/0, Zk [HT]
Počet míst: zimní:25 / neurčen (15)
letní:neurčen / neurčen (15)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D.
Vyučující: Mgr. Jaroslav Pěnička
Třída: Předměty v angličtině - bc.
Předměty v angličtině - mgr.
Je záměnnost pro: OE0115001
Anotace -
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (29.01.2024)
Předmět poskytuje přehled o systému primárního vzdělávání. Studenti se seznámí s daty komparativní povahy a dále s trendy v primárním vzdělávání v poslední době. Bližší pozornost bude věnována přechodu z preprimárního do primárního vzdělávání, podpoře žáků s odlišným mateřským jazykem a žáků nadaných, přípravě učitelů primární školy aj.
Literatura - angličtina
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (29.01.2024)

Carden, C (2018) Primary Teaching: Learning and teaching in primary schools today. London: SAGE Publishing

Cooper, H., & Elton-Chalcraft, S. (2021) Professional Studies in Primary Education, 4th Ed., London: SAGE Publishing

Glazzard, J. & Stokes, J. et.al: (2019) Teaching and Supporting Children with Special Educational Needs and Disabilities in Primary Schools, 3rd Ed., London: SAGE Publishing

Paniagua, A., & Istance, D. (2018). The importance of innovative pedagogies. In Teachers as Designers of Learning Environments (pp. 19–32). OECD Publishing, Paris. https://doi.org/10.1787/9789264085374-en 

Smith, P., & Dawes, L. (2014) Subject Teaching in Primary Education. London: SAGE Publishing

Stone, G. (2022) Professionalism in Primary Teaching. London: SAGE Publishing

Uitto, M., & Syrjälä, L. (2008). Body, caring and power in Teacher-Pupil relationships: Encounters in former pupils’ memories. Scandinavian Journal of Educational Research, 52(4), 355–371. https://doi.org/10.1080/00313830802184517

Metody výuky - angličtina
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (29.01.2024)

Interactive seminars led by lecturers, group discussions, presentations, self-study, work with literature

Sylabus - angličtina
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (25.02.2024)

Interactive group seminars will cover topics such as:

    Primary school in the education system
    Primary school teacher education
    Selective school systems and the principle of equity
    Formative assessment
    Pedagogical practices
    Transition from kindergarten to primary school

The above topics are "indicative" and will be refined.

Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (29.01.2024)

Požadavky na absolvování kurzu:

  • pravidelná docházka (jedna absence je omluvená)
  • aktivní účast na seminářích a plnění samostatných studijních úkolů.
  • prezentace vybraného problému primárního vzdělávání- zpracování power pointové prezentace a její ústní představení, zodpovězení otázek (koná se poslední dvě setkání)

 

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK