|
|
|
||
Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (28.05.2019)
|
|
||
Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (28.05.2019)
Bartoňová, M. a kol. Strategie ve vzdělávání žáků v základní škole speciální. Brno: Paido 2016. Černá, M. a kol. Česká psychopedie: speciální pedagogika osob s mentálním postižením. 2.vyd. Praha: Karolinum, 2015. Šiška, J. Mimořádná dospělost: edukace člověka s mentálním postižením v období dospělosti. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2005. Vágnerová, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. 5. vyd.5, rozšířené a přepracované. Praha: Portál, 2012. Valenta, M. et al. Psychopedie: [teoretické základy a metodika]. 5. aktualizované a rozšířené vyd. Praha: Parta, 2013. |
|
||
Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (28.05.2019)
Přístupy ke klasifikaci mentální retardace – model podpory, model deficitu, podpora samostatnosti a nezávislosti jedince s mentálním postižením, člověk s mentálním postižením ve světě práce, způsobilost k právům, právní subjektivita, hodnocení rizika, celoživotní vzdělávání. Psychopedická diagnostika a její místo ve speciálně pedagogické a pedagogické diagnostice. Historie psychopedické diagnostiky. Přehled diagnostických metod a jejich využití v psychopedické diagnostice. Diagnostika v jednotlivých vývojových obdobích. Oblasti speciálně pedagogické diagnostiky se zvláštním zaměřením na psychopedickou diagnostiku. Zaměření diagnostické činnosti v období vstupním, adaptačním, průběžná diagnostika a diagnostická činnost v období závěrečném. Testy používané v rámci psychopedické diagnostiky. Hodnocení adaptivního chování. Diagnostické škály (Vinelandská škála, P-A-C archy).
|
|
||
Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (28.05.2019)
Seminární práce se zaměřením na psychopedickou diagnostiku (dítěte, žáka, studenta a osoby s mentálním postižením). |