PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2019/2020
   Přihlásit přes CAS
Sppg znevýhodněného člověka s TP II. - OBPS18915
Anglický název: Special Education - Individuals with Physical Handicap II
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2012 do 2019
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:2/0, Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Je zajišťováno předmětem: OPBS2S111A
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D.
Prerekvizity : OBPS18905, OBPS18910
Záměnnost : OBPS18022
Je záměnnost pro: OPBP1S159B, OBPS18212, OBPS18022
Anotace -
Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (08.03.2010)
1. Těžké tělesné postižení - komunikace, facilitace ( vznik a definice těžkého tělesného postižení, bazální stimulace v práci somatopedů, progresivní invalidizující onemocnění) 2. Vrozené vývojové vady - incidence, faktory vzniku, psychosociální aspekty ( craniosynostózy,craniostenózy, deficity končetin, anomálie neurální trubice,VVV vnitřních orgánů - výskyt,symptomatologie, typy VKV, sledování a evidence VVV) 3. Spec.pedagogická práce s klienty po poranění mozku, (rehabilitace, práce s rodinou, apalický stav, edukační důsledky). 4. Zdravotní znevýhodnění v SPPG- typologie funkčních poruch a jejich psychosociálních důsledků ( epilepsie, diabetes mellitus,roztroušená skleroza, záchvatové stavy jiné etiologie, bolest, dietetická opatření, režimová opatření, rodina s nemocným členem, zdravotní znevýhodnění ve škole)
Literatura
Poslední úprava: HAJKOVAV/PEDF.CUNI.CZ (24.02.2013)

Povinná:

DUNOVSKÝ,J. Sociální pediatrie. Praha: GradaPublishing, 1999.

HÁJKOVÁ,V. Podpora speciálních vzdělávacích potřeb žáků se zdravotním znevýhodněním, PedF UK, Praha, 2008.

HÁJKOVÁ, V.( ed.): Bazální stimulace, aktivace a komunikace v edukaci žáků s kombinovaným postižením. EPOCHA & Somatopedická společnost: Praha 2009

MATĚJČEK, Z. Psychologie nemocných a zdravotně postižených dětí. Jinočany: H&H, 2001.

PFEIFFER, J. Neurologie v rehabilitaci. Praha: Grada Publishing, 2008

VÍTKOVÁ, M. Somatopedické aspekty. Brno: Paido, 2006.

Doporučená:

ZOLTAN, B. Vision, Perception, and Cognition. Slack Incorporated.2007 ISBN: 10 1-55642-738-7, 13 978-1-55642-738-1

Sylabus
Poslední úprava: HUBALOVA/PEDF.CUNI.CZ (24.10.2011)

Absolvování výuky - přednášek , seminářů bez povinnosti písemné seminární práce.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK