PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2019/2020
   Přihlásit přes CAS
Kvantitativní metodologie II X - OBPS13512
Anglický název: Quantitative research methods II.
Zajišťuje: Katedra psychologie (41-KPSY)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2018
Semestr: zimní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/1, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. David Greger, Ph.D.
PhDr. Martin Chvál, Ph.D.
Prerekvizity : OBPS13511
Záměnnost : OBPS13112
Je záměnnost pro: OBPS13112, OPBP1Q112A
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Literatura
Poslední úprava: GREGER/PEDF.CUNI.CZ (10.09.2013)

Ferjenčík, J. (2000). Úvod do metodologie psychologického výzkumu. Jak zkoumat lidskou duši. Praha, Portál.

Kerlinger, F.N. (1972) Základy výzkumu chování. Praha, SPN.

Clark-Carter, D. (2010). Quantitative psychological research. 3rd Ed. New York, Psychology Press.

Goodwin, J.C. (2010) Research in psychology. Methods and designs. 6th Ed. New Jersey, Wiley.

Nunnally, J.C., Bernstein, I.H. (1994).  Psychometric theory. 3rd. Ed. McGraw-Hill.

Shadish, W.R., Cook, T.D.; Campbell, D.T. (2002). Experimental and Quasi-Experimental Designs for Generalized Causal Inference. Belmond, CA, Wadsworth.

 

 

Sylabus
Poslední úprava: GREGER/PEDF.CUNI.CZ (10.09.2013)

Sylabus kurzu (dle termínů setkání)

 

11.10.

Pojetí kvantitativního (vs.) kvalitativního výzkumu, kroky výzkumu, formulování vědeckého problému, a/případně hypotéz, analýza literatury (včetně vyhledávání v on-line databázích)

 

25.10.

Validita a reliabilita, standardizace;  Inteligenční a didaktické testy,

 

8.11.

Dotazník, způsoby sběru dat, volba výzkumného souboru (sampling).

 

22.11.

Seznámení s výzkumnými nástroji:

Klima školní třídy, Hodnocení interakce učitele a žáků, Předcházení problémům v chování žáků, Společenství prvního stupně (metoda sémantického výběru)

 

6.12.

Experimentální uspořádání a kvaziexperiment

 

20.12.

Seznámení s nástrojem: Výzkumné metody: Sémantický diferenciál, Q-třídění, posuzovací škály, Sociometrie, (případně pozorování a meta-analýza)

 

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: GREGER/PEDF.CUNI.CZ (10.09.2013)

Podmínky udělení klasifikovaného zápočtu:

1) docházka: povolená 1 absence (4 hodinová) případně dvě absence 2 hodinové.

2) plnění zadaných úkolů jako příprava na hodinu (zpravidla prostudování literatury, seznámení se dopředu s výzkumnými nástroji apod.)

3) zpracování návrhu výzkumného projektu.

 

ad 3) Návrh projektu bude obsahovat a bude strukturován do pěti částí následovně:

1. téma výzkumu,

2. přehled dostupné literatury (na základě rešerše literatury, přehled zjištění předchozích výzkumů, případně teoretická východiska, včetně cizojazyčných zdrojů),

3. formulace výzkumného problému a hypotéz,

4. návrh nástroje sběru dat a strategie sběru dat (způsob výběru vzorku, časový a organizační plán),

5. návrh způsobu zpracování dat včetně návrhu statistického zpracování dat.

 

Termín odevzdání zápočtové práce (zaslání mailem oběma vyučujícím): 3.1.2013

 

Termín pro plnění zápočtů: 10. 1. 2013 od 8,55 -12,15 hod. Každá studentka a student budou mít připravenu prezentaci (ppt nebo jiný formát) pro prezentování svého projektu výzkumu. Jen vybraní studenti budou muset prezentaci skutečně prezentovat a obhájit dne 11. 1. 2013 před ostatními.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK