|
|
Soubory | Komentář | Kdo přidal | |
Búriková stereotypy.pdf | PhDr. Dana Bittnerová, CSc. | ||
cizinec Simmel.pdf | Cizinec, Simmel | PhDr. Dana Bittnerová, CSc. | |
KASSIN_SAUL_504-517_orezano.pdf | PhDr. Dana Bittnerová, CSc. | ||
Sociální site cizincu IK 2017.ppt | 2.5.2017 | PhDr. Dana Bittnerová, CSc. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Dana Bittnerová, CSc. (10.01.2024)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Dana Bittnerová, CSc. (10.01.2024)
Bittnerová, Dana – Doubek, David – Levínská, Markéta. 2011. Kulturní modely ve vzdělávání. Praha: FHS UK. Gellner, Arnošt. 1993. Národy a nacionalismus. Praha: H+H. Hadj Mousová, Zuzana. 2009. „Teoretický pohled na problematiku sociokulturně znevýhodněných žáků.“ Pp. 24-76 in Dana Bittnerová (ed.) Vzdělávací potřeby sociokulturně znevýhodněných. Případ SIM. Praha: Ermat s.r.o. Kostelecká, Yvona- Hána, David - Hasman, Jiří 2017 Integrace žáků - cizinců v širším kontextu. Praha: Pedagogická fakulta UK. Morgensternová, M. - Šulová, L.: Interkulturní psychologie.Praha, Karolinum 2009. Průcha, J.: Interkulturní psychologie. Praha, Portál 2004. Stuchlíková, Iva - Vokrojová, Nela 2013. Kulturní rozdíly v učební motivaci žáků- specifikum vietnamské kultury. Pedagogika 63 (1), s. 5 - 24. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Dana Bittnerová, CSc. (10.01.2024)
1. Úvod - interkulturní komunikace - kultura jako rámec ne/porozumnění 2. Kulturní diverzita 3. Etnicita a identita 4. Globální sever a globální jih 5. Kontexty kulturních kontaktů - zaměřeno na migraci 6. Důvody migrace 7. Adaptace - kulturní šok 8. Integrace x asimilace 9. Transnacionální identity 10. Postoje majority - předsudky 11. Způsoby zvládání předsudků 12. Role státu a jeho institucí 13. Škola a menšiny |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Dana Bittnerová, CSc. (10.01.2024)
Pro zakončení kurzu se vyžaduje 70% účast na kurzu, aktivní zapojení do kurzu - diskuse o zadané četbě, písemná zkouška formou eseje. |