PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2019/2020
   Přihlásit přes CAS
Užitá tvorba 2 (projekt Média) - OB9321A43
Anglický název: Applied Art 2 (Media Project)
Zajišťuje: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2019
Semestr: zimní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/3, Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (40)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Martin Raudenský, Ph.D.
Prerekvizity : OB9321A36
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: RAUDEN/PEDF.CUNI.CZ (29.09.2015)
Pokračovací seminář v oboru vizuální komunikace. Základy práce s elektronickým obrazem. Vznik a historické proměny oboru vizuální komunikace s přihlédnutím ke specifice elektronického obrazu. Seminář uvádí do problematiky tvorby elektronického obrazu, osvětluje principy digitální animace. Studenti si absolvováním kurzu osvojí základní dovednosti pro aplikaci multimediálních prostředků a technik. Prostřednictvím teoretických přednášek, výtvarných etud a experimentací získají představu o možnostech tvořivého užití nástrojů oboru soudobé vizuální komunikace v rámci pedagogického procesu.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: RAUDEN/PEDF.CUNI.CZ (29.09.2015)

Porozumět souvislostem role digitálního umění ve vývoji evropské kultury, vzdělanosti a umění. Práce na cyklu výtvarných cvičení. Nahlédnout fáze tvůrčího procesu a jeho dynamiky, nastolit otázky motivace k tvorbě, reflektovat kognitivní a expresivní hlediska tvorby. Nahlédnout a reflektovat pedagogické aspekty vlastního tvůrčího procesu. Pokusit se transformovat jedinečnou zkušenost do pedagogického výstupu.

Literatura -
Poslední úprava: RAUDEN/PEDF.CUNI.CZ (29.09.2015)

Základní studijní literatura a studijní pomůcky
BOURRIAUD, N.: Postprodukce. Tranzit, 2004.
DUTKA, E. Minimum z dějin světové animace. 1. Praha: Akademie múzických umění, 2004.
NEDĚLA, J. (ed.). Animace ilustrace. Olomouc: Pastiche Filmz, 2010.
ŠVANKMAJER, J. Jan Švankmajer. Praha: Arbor vitae. 2012.

Doporučená studijní literatura a studijní pomůcky
ADOBE CREATIVE TEAM. Adobe Illustrator CS6 - Oficiální výukový kurz. Brno: Computer Press, 2013.
ADOBE CREATIVE TEAM. Adobe Photoshop CS6 - Oficiální výukový kurz. Brno: Computer Press, 2013.
ADOBE CREATIVE TEAM. Adobe Flash CS6 Professional. - Oficiální výukový kurz. Brno: Computer Press, 2013.
BENEŠOVÁ, M.; URC, R. Dejiny animovaného filmu (1). Bratislava: Vysoká škola múzických umení, 1995.
BERNS, J. Daumenkino: The Flip Book Show. Düsseldorf: Snoeck Verlagsgesellschaft mbH, 2005.
BORDWELL, D.; THOMPSONOVÁ, K. Dějiny filmu: Přehled světové kinematografie. 1. Praha: Lidové noviny, 2007.
HASHIMOTO, Alan. Velká kniha digitální grafiky a designu. Brno: Computer Press, 2008.
HUDEC, Z. (ed.): Genderové stereotypy v animované tvorbě Walta Disneyho: Ideologie, queer a diskurzivní analýza. Olomouc: Pastiche Filmz, 2012.
FURNISS, Maureen. The animation Bible: A Guide to Everythig - from Flipbooks to Flash. 1. London: Laurence King, 2008.
GREEN, R.: Internet Art. Thames and Hudson, 2004
KAČOR, M.. Zlatý věk české loutkové animace. Praha: Animation People; Mladá fronta, 2012.
LESTER, M. Visual Communication. Wadsworth, 2005.
MAZANEC, M. (ed.). Křehké kino. Brno: Galerie mladých - Olomouc: Pastiche Filmz, 2013.
MEYER, C. MEYER, T. Adobe After Effects CS4: Výukový průvodce tvorbou videoefektů a animací. Brno: Computer Press, 2012.
NFGMAN. Character design for Mobile Device. Rotovision 2006.
PAUL, CH.: Digital Art. Thames and Hudson, 2003.
RUSH, M.: Video Art. Thames & Hudson, 2003.
POKORNÝ, M. (ed.).  Filmy bez kina / Movies Without Cinema. Brno: Dům umění města Brna. 2003.
POŠ, J. Výtvarníci animovaného filmu. Praha: Odeon, 1990.
SURMANOVÁ, Kateřina (ed.). Ostrovy animace. Olomouc: Pastiche Filmz, 2010.
WILLIAMS, R.: Visual Communication: Integrating Media, Art, and Science. Lawrence Erlbaum Associates, 2007.
SHANKEN, E. A.: Art and Electronic Media (Themes & Movements).. Phaidon Press, 2009.
ŠVANKMAJEROVÁ, E. Švankmajer, J. Anima, animus, animace. Praha: Slovart; Arbor vitae. 1998.
ŠVANKMAJER, J. Transmutace smyslů. Praha: Středoevropská galerie a nakladatelství, 1994.
URC, R. Dejiny animovaného filmu (2). Bratislava: Vysoká škola múzických umení, 1999.
VANČÁT, J. Tvorba vizuálního zobrazení (gnozeologický a komunikační aspekt výtvarného umění ve výtvarné výchově). Praha: Karolinum, 2000.

Časopisy: Baoplán, Homo Felix, Raketa.

Metody výuky -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (04.04.2012)

přednáška/seminář

Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: RAUDEN/PEDF.CUNI.CZ (29.09.2015)

Aktivní účast na seminářích. Povinná účast na korekturách. Adekvátní úroveň seminárních prací. Konkrétní požadavky ke zkoušce budou vycházet z teoretické báze předmětu.

Sylabus -
Poslední úprava: doc. PhDr. Martin Raudenský, Ph.D. (31.05.2019)

Témata předmětu:
01. Zadání semestrálních prací.
02. Historie tvorby elektronického obrazu.
03. Bitmapová animace, program Adobe Photoshop.
04. Historie digitální animace (stručný přehled).
05. Bitmapová animace, program Adobe After Effects.
06. Současná digitální animace (stručný přehled) I.
07. Vektorové animace, program Adobe Flash.
08. Ilustrace ve filmu pro děti.
09. Ilustrace v počítačové hře pro děti.
10. Finální realizace praktického projektu.
11. První zápočtový termín.
12. Opravný zápočtový termín.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK