PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2019/2020
   Přihlásit přes CAS
Užitá tvorba 1 (projekt Média) - OB9321A36
Anglický název: Applied Art 1( Media Project )
Zajišťuje: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2012 do 2019
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/2, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (40)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Martin Raudenský, Ph.D.
Prerekvizity : OB9321A14
Je prerekvizitou pro: OB9321A43
Anotace -
Poslední úprava: RAUDEN/PEDF.CUNI.CZ (29.09.2015)
Úvod do oboru vizuální komunikace. Základy práce s pohyblivým obrazem. Vznik a historické proměny oboru vizuální komunikace s přihlédnutím ke specifice pohyblivého obrazu. Seminář uvádí do problematiky tvorby pohyblivého obrazu, osvětluje principy animace. Studenti si absolvováním kurzu osvojí základní dovednosti pro aplikaci multimediálních prostředků a technik. Prostřednictvím teoretických přednášek, výtvarných etud, experimentací a podmínkových her získají představu o možnostech tvořivého užití nástrojů oboru soudobé vizuální komunikace v rámci pedagogického procesu.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: RAUDEN/PEDF.CUNI.CZ (29.09.2015)

Porozumět souvislostem role umění pohyblivého obrazu ve vývoji evropské kultury, vzdělanosti a umění. Práce na cyklu výtvarných cvičení. Nahlédnout fáze tvůrčího procesu a jeho dynamiky, nastolit otázky motivace k tvorbě, reflektovat kognitivní a expresivní hlediska tvorby.

Literatura -
Poslední úprava: RAUDEN/PEDF.CUNI.CZ (29.09.2015)

Základní studijní literatura a studijní pomůcky
BOURRIAUD, N.: Postprodukce. Tranzit, 2004.
DUTKA, E. Minimum z dějin světové animace. 1. Praha: Akademie múzických umění, 2004.
NEDĚLA, J. (ed.). Animace ilustrace. Olomouc: Pastiche Filmz, 2010.
ŠVANKMAJER, J. Jan Švankmajer. Praha: Arbor vitae. 2012.

Doporučená studijní literatura a studijní pomůcky
ADOBE CREATIVE TEAM. Adobe Illustrator CS6 - Oficiální výukový kurz. Brno: Computer Press, 2013.
ADOBE CREATIVE TEAM. Adobe Photoshop CS6 - Oficiální výukový kurz. Brno: Computer Press, 2013.
ADOBE CREATIVE TEAM. Adobe Flash CS6 Professional. - Oficiální výukový kurz. Brno: Computer Press, 2013.
BENEŠOVÁ, M.; URC, R. Dejiny animovaného filmu (1). Bratislava: Vysoká škola múzických umení, 1995.
BERNS, J. Daumenkino: The Flip Book Show. Düsseldorf: Snoeck Verlagsgesellschaft mbH, 2005.
BORDWELL, D.; THOMPSONOVÁ, K. Dějiny filmu: Přehled světové kinematografie. 1. Praha: Lidové noviny, 2007.
HASHIMOTO, Alan. Velká kniha digitální grafiky a designu. Brno: Computer Press, 2008.
HUDEC, Z. (ed.): Genderové stereotypy v animované tvorbě Walta Disneyho: Ideologie, queer a diskurzivní analýza. Olomouc: Pastiche Filmz, 2012.
FURNISS, Maureen. The animation Bible: A Guide to Everythig - from Flipbooks to Flash. 1. London: Laurence King, 2008.
GREEN, R.: Internet Art. Thames and Hudson, 2004
KAČOR, M.. Zlatý věk české loutkové animace. Praha: Animation People; Mladá fronta, 2012.
LESTER, M. Visual Communication. Wadsworth, 2005.
MAZANEC, M. (ed.). Křehké kino. Brno: Galerie mladých - Olomouc: Pastiche Filmz, 2013.
MEYER, C. MEYER, T. Adobe After Effects CS4: Výukový průvodce tvorbou videoefektů a animací. Brno: Computer Press, 2012.
NFGMAN. Character design for Mobile Device. Rotovision 2006.
PAUL, CH.: Digital Art. Thames and Hudson, 2003.
RUSH, M.: Video Art. Thames & Hudson, 2003.
POKORNÝ, M. (ed.).  Filmy bez kina / Movies Without Cinema. Brno: Dům umění města Brna. 2003.
POŠ, J. Výtvarníci animovaného filmu. Praha: Odeon, 1990.
SURMANOVÁ, Kateřina (ed.). Ostrovy animace. Olomouc: Pastiche Filmz, 2010.
WILLIAMS, R.: Visual Communication: Integrating Media, Art, and Science. Lawrence Erlbaum Associates, 2007.
SHANKEN, E. A.: Art and Electronic Media (Themes & Movements).. Phaidon Press, 2009.
ŠVANKMAJEROVÁ, E. Švankmajer, J. Anima, animus, animace. Praha: Slovart; Arbor vitae. 1998.
ŠVANKMAJER, J. Transmutace smyslů. Praha: Středoevropská galerie a nakladatelství, 1994.
URC, R. Dejiny animovaného filmu (2). Bratislava: Vysoká škola múzických umení, 1999.
VANČÁT, J. Tvorba vizuálního zobrazení (gnozeologický a komunikační aspekt výtvarného umění ve výtvarné výchově). Praha: Karolinum, 2000.

Časopisy: Baoplán, Homo Felix, Raketa.

Metody výuky -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (04.04.2012)

přednáška/seminář

Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: RAUDEN/PEDF.CUNI.CZ (29.09.2015)

Požadavky ke klasifikovanému zápočtu: Ucelený a obhajitelný soubor seminárních úkolů. Teoretická práce semestrální na vybrané podtéma semestru. Test znalostí z probíraných základních témat semestru.

Sylabus -
Poslední úprava: RAUDEN/PEDF.CUNI.CZ (29.09.2015)

Témata předmětu:
01. Zadání semestrálních prací.
02. Historie tvorby optických hříček.
03. Grafické editory I.
04. Historie animace (stručný přehled).
05. Grafické editory II.
06. Principy animace v kontextu soudobého umění.
07. Grafické etudy.
08. Podmínkové hry (Dokonalý kruh).
09. Podmínkové hry (Šrafování).
10. Finální realizace praktického projektu.
11. První zápočtový termín.
12. Opravný zápočtový termín.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK