PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2019/2020
   Přihlásit přes CAS
Prostorová a objektová tvorba 1 (projekt Dílna 1) - OB9321A24
Anglický název: 3 D Work and Object Art 1 (Project Workshop 1)
Zajišťuje: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2019
Semestr: zimní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/2, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (40)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. MgA. Michal Sedlák, Ph.D.
Korekvizity : OB9321A21
Je prerekvizitou pro: OB9321A34
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: SEDLAK/PEDF.CUNI.CZ (19.03.2013)
Rozvíjení a prohlubování znalostí v oblasti prostorové tvorby. Ověřování schopnosti vnímat konkrétní prostor, upevňování schopnosti vlastní reflexe interakce subjektu s veřejným prostorem, poznávání možností osobního vkladu jako konfrontace s reálným předmětným světem, kterého je člověk zároveň součástí. Hledání individuálního výtvarného řešení jako osobní autorský projev v konkrétním prostoru, trénink osobního verbálního projevu jako součást prezentace cesty k vlastnímu řešení. Výuka je koncipovaná jako nepravidelná (většinou o šesti výukových blocích) s rozdělením na teoretickou část a praktickou.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: SEDLAK/PEDF.CUNI.CZ (19.03.2013)

Cílem výuky je přivést studentky/ty k hlubšímu poznání povahy a kvality a vlastností konkrétního prostoru, který je určitým způsobem utvářen a má svou historii. Cílem výuky je vzbudit aktivní zájem o prostředí, svět, ve kterém člověk žije, který je zároveň dynamický a zdrojem inspirace pro budoucí pedagogickou práci.

Literatura -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (04.04.2012)

Lucie - Smith, E. Art Today. Praha: Slovart, 1996. ISBN 801 - 85871 - 97 - 1.

Slavická, M. Umění instalace. Výtvarné umění, 1994, roč. neuveden, č. 4.

Rezek, P. Tělo, věc a skutečnost v současném umění. Praha: Jazzová sekce, 1982. ISBN neuvedeno

Jiroušková, J. Černá Afrika. Vydaly LN, 2003. ISBN 80 - 7106 - 367 - 3.

Yann Arthus - Bertrand. The Earth from the air: published in United Kingdom in 1996 by Thames and Hudson. ISBN 0 - 500 - 01955 - X

JP Meyer Anthony, Oceanic Art: Könemann Verlagsgesellschaft nbH. Germany 1995.

ISBN 3 - 89508 - 080 - 2

Chalupecký J. Nové umění v čechách: Jinočany. Nakladatelství a vydavatelství H+H 1994.

ISBN 80 - 85787 - 4

Dempseyeová, A. Umělecké styly, školy a hnutí. Slovart, 2002. ISBN 80 - 7209 - 402 - 5

Slavická, M, Wiliams J, Benish B. Současné americké umění. Výtvarné umění (čtvrtletník pro současné umění 1 - 2/95) IBSN neuvedeno

Zhoř, I. Proměny soudobého výtvarného umění: státní pedagogické nakladatelství Praha. 1992. ISBN 80 - 04 - 25555 - 8

Roeselová Věra: techniky ve výtvarné výchově. Praha, Sarah 1996, ISBN 80-902267-1-X

Metody výuky -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (04.04.2012)

přednáška/seminář

Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: SEDLAK/PEDF.CUNI.CZ (19.03.2013)

 Průběžné plnění všech zadaných úkolů - průběžná konzultace, prezentace projektů v adekvátní formě. Aktivní účast na seminářích. Studenti zrealizují svůj projekt dle vlastního uvážení s přihlédnutím k vlastním možnostem(čas, prostor..), aniž se tyto možnosti odrazí v kvalitě odvedené práce. Své pojetí obhájí jak v písemné, tak i ústní obhajobě a současně budou schopni nalézt určité relace mezi vlastním řešením a současným děním na výtvarné scéně. Studenti formalizují svůj projekt jako zprávu o něm v elektronické podobě (formát PDF).

Sylabus -
Poslední úprava: SEDLAK/PEDF.CUNI.CZ (19.03.2013)

tvoření konceptů a vytváření prostorových objektů, akcí na základě aktuálně vyhlášeného semestrálního tématu, úzce spjatého s prostorem, který mají možnost všichni účastníci kurzu fyzicky poznat (téma je většinou zaměřeno na Hl. město Praha, okolí fakulty). Jde o vytvoření vlastního projektu jako pokusu o vlastní fyzický vklad do prostoru veřejného, který má určitou povahu. Studenti se zabývají veřejným prostorem, který určitým způsobem funguje či nefunguje.

Všestranné zkoumání tématu, diskuse, inspirace současnými výstavami a akcemi jako součást kognice v souvislosti se zadaným tématem, prezentace úvah studentek/tů nad rozpracovaným i dokončeným úkolem.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK