PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2019/2020
   Přihlásit přes CAS
Výtvarná média v MŠ - OB7321227
Anglický název: Media of expression I
Zajišťuje: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2019
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/1, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: MgA. Jan Pfeiffer, Ph.D.
Je záměnnost pro: OKB7321227
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (29.09.2015)
Klasické vyjadřovací prostředky výtvarných činností a výtvarného umění. Výběr výtvarných prostředků, materiálů a technik ve vazbě na námět a téma práce. Základní principy plošné a prostorové kompozice. Záměr tvorby a volba výtvarných médií.
Literatura -
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (29.09.2015)

Barthes, R.: Světlá komora. Bratislava 1994.
Bělohradský, V.: Svedeme to na obrazy? in. Lidové noviny, 22. září 2004, s.1 a 11.
Birgus, V., Mlčoch, J.: Česká fotografie 20. století. Praha: UPM a Kant, 2005.
ISBN 80-86217-89-2.
CIKÁNOVÁ, K.; Oživlé předměty. Objektová tvorba ve výtv. i dram. výchově dětí MŠ. Metodické listy pro předškolní vzdělávání. 24. aktualizace, Praha: RAABE, 2005.
DAVID, J.; Hra a její duchovní tvar. in Ke kořenům oduševnělého tvaru. Symposium INSEA 1998. Ústí n. L.: 1999.
Grygar, Š.: Konceptuální umění a fotografie. Praha 2004
Kesner, L. ml.: Vizuální teorie. Praha 1997
Neff, O.: Neffův průvodce digitální fotografií. Institut digitální fotografie: Praha 2004
HAZUKOVÁ, H.: Cyklus článků věnovaný výtvarné výchově - RAABE Vedení mateřské školy (VMŠ). ISBN 80-902189-2-X.
5. (e) Výtvarné vnímání jako záměrná činnost (ve výtvarné výchově) v mateřské škole II VMŠ. D1.14, s.1 - 21, únor 1999.
9. (i) Výtvarná imaginace, tvořivost, komunikace I (Imaginace). VMŠ . D1.21,s.1 - 20 , květen 2000.
12. (l) Přetvářecí činnosti a výtvarná výchova v mateřské škole. VMŠ, D1.29, s.1 - 19, únor 2002.

Časopisy: Výtvarná výchova, Ateliér, Digitální foto,National Geographic aj.

Sylabus -
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (29.09.2015)

Klasické vyjadřovací prostředky výtvarných činností a výtvarného umění. Výběr výtvarných prostředků, materiálů a technik ve vazbě na námět a téma práce.
Základní principy plošné a prostorové kompozice. Výtvarné zobrazení a výtvarné vyjádření (exprese) a jejich vliv na volbu a užití klasických výtvarných médií.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (18.09.2012)

zápočet

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK