PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2019/2020
   Přihlásit přes CAS
Literatura pro děti II - OB7304214
Anglický název: Literature for children II
Zajišťuje: Katedra české literatury (41-KCL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2019 do 2021
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/1, Zk [HT]
Počet míst: neurčen / 0 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Veronika Laufková, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Veronika Laufková, Ph.D.
Je záměnnost pro: OKB7304214
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Veronika Laufková, Ph.D. (03.09.2018)
Předmět se zaměří na základní problémové okruhy literatury pro děti předškolního věku. V popředí zájmu bude kvalitní česká literatura pro děti, světová literatura pro děti poskytne smysluplný kontext a bude v porovnání s domácí literaturou spíše doplňková. Akcent bude dále položen na současnou domácí literaturu pro děti předškolního věku.
Literatura -
Poslední úprava: PhDr. Veronika Laufková, Ph.D. (28.10.2019)

Čeňková, J., Matoušek P. a Komise pro dětskou knihu Svazu českých knihkupců a nakladatelů a IBBY. Nejlepší knihy dětem. Výběr z českých knih pro děti a mládež 2013/2014. Dostupné online.

Mandys, P. a kol. 2x101 knih pro děti a mládež. Praha: Albatros, 2013.

MALÝ, Radek a Josef NEŠPOR. Lexikon českých nakladatelství dětské knihy. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4503-8.

MOCNÁ, Dagmar a Josef PETERKA. Encyklopedie literárních žánrů. Praha: Paseka, 2004. ISBN 80-7185-669-X.

Lepilová, K. Cesty ke čtenářství. Vyprávějte si s námi. Brno: Edika, 2014.

REISSNER, Martin. Literatura pro děti a mládež 2016. V Brně: Moravská zemská knihovna, 2016. ISBN 978-80-7051-213-5.

Cesty současné literatury pro děti a mládež: dotyky, kontexty, literatura pro mládež a didaktika. Slavkov u Brna: BM Typo, 2006. Ladění (BM Typo). ISBN 80-903339-9-0.

Literatura pro děti a mládež na začátku tisíciletí: kontexty, problémy, trendy. Praha: Obec spisovatelů, 2009. ISBN 978-80-904218-3-7.

 

Internetové zdroje:

http://www.zlatastuha.cz/

www.citarny.cz

www.rostemeknihou.cz

www.ikaros.cz

http://npmk.cz/node/24

http://www.iliteratura.cz/Zanr/7/detska

http://www.ctesyrad.cz/nejctivejsi/literatura-pro-deti-mladez/predskolni-vek-do-6-let

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: PhDr. Veronika Laufková, Ph.D. (03.09.2018)

Studenti prokážou při ústní zkoušce orientaci v dětské literatuře pro děti předškolního věku (zejména orientace na současném knižbím trhu), schopnost vybrat / nabídnout vhodnou knihu každému dítěti.

 

Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Veronika Laufková, Ph.D. (28.10.2019)

1. Současná kvalitní česká nakladatelství knih pro děti

2. Kritéria pro výběr kvalitní dětské knihy

3. Ocenění za dětskou literaturu

4. Kampaně podporující dětské čtenářství

5. Wimmelbuchy, knihy pro dvouleté děti

6. Knihy zaměřená na téma jinakosti, práci s emocemi, smrti, barvy, příroda apod.

Podmínky zakončení předmětu - angličtina
Poslední úprava: PhDr. Veronika Laufková, Ph.D. (28.10.2019)

At the oral exam, students demonstrate their orientation in children's literature for preschool children (especially orientation in the current book market), the ability to choose / offer a suitable book for each child.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK