PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2019/2020
   Přihlásit přes CAS
Sppg znevýhodněného člověka s TP II. - OB2318315
Anglický název: Special Education - Individuals with Physical Handicap II
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2018 do 2019
Semestr: letní
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:2/1, Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Je zajišťováno předmětem: OPBS2S111A
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D.
Korekvizity : OB2318314
Prerekvizity : OB2318305
Záměnnost : OB2318112
Je korekvizitou pro: OB2318341
Je prerekvizitou pro: OB2318319
Je záměnnost pro: OB2318112
Anotace -
Poslední úprava: HAJKOVAV/PEDF.CUNI.CZ (16.02.2016)
Tématické členění kurzu: 1. Zdravotní znevýhodnění v SPPG - typologie, edukační a socializační důsledky(23.2.) 2. Problematika vybraných vzácných diagnoz v somatopedii - typologie, edukační a socializační důsledky (8.3.) 3. Rodinný kontext neurodegenerativních onemocnění (RS), typologie, edukační a socializační důsledky (22.3.), diskusní setkání s matkou postiženého dítěte 4. Záchvatová onemocnění v somatopedii, typologie, edukační a socializační důsledky (5.4.), představení funkce Společnosti " E" 5. Problematika poúrazových stavů CNS a rehabilitace v somatopedii, výskyt, průběh neurorehabilitace, vzdělávací aspekty (19.4.), komunikace s lidmi v poůrazovém stavu 6. Problematika VVV a systémových onemocnění (3.5.) Semináře k předmětu budou organizovány účastí na přípravě, organizačním zajištění a reflexi Abilympiády v JÚŠ(viz informace na 1. přednášce)
Literatura
Poslední úprava: HAJKOVAV/PEDF.CUNI.CZ (16.02.2016)



  • HÁJKOVÁ,V. Podpora  speciálních vzdělávacích potřeb žáků se zdravotním  znevýhodněním, PedF UK, Praha, 2008
  • HÁJKOVÁ, V.( ed.): Bazální stimulace, aktivace a komunikace v edukaci žáků s kombinovaným postižením. EPOCHA & Somatopedická společnost: Praha 2009
  • HÁJKOVÁ , V., STRNADOVÁ , I. ( eds.): Zředěný život. Léčebné, psychosociální a vzdělávací aspekty progresivních onemocnění. EPOCHA & Somatopedická společnost: Praha 2011
  • JANKOVSKÝ, J Ucelená rehabilitace dětí s tělesným a kombinovaným postižením. TRITON 2006
  • MICHALÍK, J. a kol. Metodika práce s žákem se vzácným onemocněním Studio Press, s.r.o. a Společnost pro MPS, 2012
  • VÍTKOVÁ, M.  Somatopedické aspekty.Brno: Paido, 2006.

 

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. (01.02.2018)

Zvládnutí zkouškového testu na 85%. Možnost 2 oprav.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK