PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2019/2020
   Přihlásit přes CAS
Výtvarné prezentace - O01321534
Anglický název: Prezentation of Artwork
Zajišťuje: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2017 do 2022
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / 20 (10)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Martin Raudenský, Ph.D.
Vyučující: Mgr. Zuzana Svatošová, Ph.D.
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Fišerová, Ph.D. (03.10.2022)
Kurz se zaměřuje na otázky komunikace učitele s rodiči, vedením školy, ale také veřejností a dětmi samotnými, o procesu a produktu dětské výtvarné práce. Pomáhá studentům docenit význam zájmu rodičů a dalších skupin lidí se vztahem ke školní výchově o proces a produkt dětské výtvarné práce. Seznamuje studenty se zásadami a potencialitami dobře provedené prezentace a předkládá principy prezentace práce v tradičních a nových médiích.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Svatošová, Ph.D. (30.08.2021)

Položit základy pro rozvíjení schopnosti učitele výtvarné výchovy zveřejňovat výsledky dětské výtvarné činnosti a vlastní pedagogické činnosti.

Literatura -
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Fišerová, Ph.D. (03.10.2022)

Berger, J. (2016). Způsoby vidění. Labyrint.

Bourriaud, N. (2004). Postprodukce. Praha, Tranzit. ISBN 80-903452-0-4

Havel, I. M. (2003). Didasko-učím. KANT.

Novotná, M. (2019). Portfolio jako nástroj reflexe ve výtvarné výchově. Výtvarná výchova, 59(3–4), 22–37.

Novotná, M., Fremlová, V.  (2021). Neviditelní, kteří ukazují a vyprávějí. Výtvarná výchova, 61(1-2), 6-29.

Metody výuky -
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Svatošová, Ph.D. (30.08.2021)

Seminář

V případě omezení prezenční výuky bude seminář veden distanční formou přes aplikaci Microsoft Teams.

Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Fišerová, Ph.D. (03.10.2022)

Požadavky splnění zápočtu:

Zápočet bude udělen na základě průběžného plnění úkolů a zejména závěrečné prezentace vytvořeného portfolia/koncepce výstavy.

Sylabus -
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Fišerová, Ph.D. (03.10.2022)
  1. Úvod, organizace kurzu, představení vyučující. Diskurzivní pojetí VV.
  2. Návštěva výstavy, studium její koncepce.
  3. Plánování výtvarných činností v návaznosti na zkušenosti z výstavy; diskuse; výběr dvou úkolů.
  4. Tvorba + dokumentace tvorby.
  5. Tvorba + dokumentace tvorby.
  6. Tvorba + dokumentace tvorby.
  7. Portfolio jako nástroj reflexe. Kreativita.
  8. Samostatná příprava portfolia/výstavy, individuální konzultace.
  9. Samostatná příprava portfolia/výstavy, individuální konzultace.
  10. Závěrečná prezentace.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK