PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2019/2020
   Přihlásit přes CAS
Praxe dramatické výchovy I - O01315244
Anglický název: Practice in drama education I
Zajišťuje: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2010 do 2020
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / 30 (25)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. et Mgr. Irena Hanyš Holemá, Ph.D.
Vyučující: MgA. Alžběta Ferklová
Mgr. et Mgr. Irena Hanyš Holemá, Ph.D.
Prerekvizity : O01315097
Je neslučitelnost pro: OK0615244
Je záměnnost pro: OK0615244
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Irena Hanyš Holemá, Ph.D. (28.02.2018)
Studenti absolvují několik náslechů u fakultních učitelů, kteří při své praxi využívají metody a techniky dramatické výchovy, nebo vyučují DV jako samostatný předmět. Následně studenti společně reflektují náslechy na rozborovém semináři s danými učiteli a vedoucím praxe, předloží podrobné písemné záznamy z daných náslechů. Studenti vypracují úvahu na téma: Postavení Dramatické výchovy v systému českého školství.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Irena Hanyš Holemá, Ph.D. (28.02.2018)

Seznámit studenty s možnostmi a podobami dramatické výchovy v praxi různých typů a stupňů škol, sledovat a reflektovat možnosti zařazení dramatické výchovy v programu školy a učebním plánu a vliv dramatické výchovy na učitelovo pojetí výuky a na proces a výsledky učení žáků. Těchto cílů je dosahováno především náslechy ve vyučovacích hodinách s následnými reflexemi a diskusemi s vyučujícími z navštívených škol. 

Literatura
Poslední úprava: MgA. Alžběta Ferklová (02.03.2018)

BLÁHOVÁ, K.: Uvedení do systému školní dramatiky. Praha: ARTAMA 1996, 83 stran. ISBN 80-7068-070-9.
MARUŠÁK, Radek; KRÁLOVÁ, Olga; RODRIGÉZOVÁ, Veronika,; Dramatická výchova v kurikulu současné školy. Praha: Portál 2008, ISBN 978-80-7367-472-4,
MORGANOVÁ,N.; SAXTOVNOVÁ, J.; Vyučování dramatu,  Komenský, Brno: PdF MU, 2003, 
MACHKOVÁ, Eva.; Jak se učí dramatická výchova: didaktika dramatické výchovy. 2. vyd. Praha: AMU, Divadelní fakulta, katedra výchovné dramatiky, 2007. 224 s. ISBN 978-80-7331-089-9. 

Metody výuky
Poslední úprava: MgA. Alžběta Ferklová (02.03.2018)

Seminář, náslechová praxe na různých stupních škol a v předškolních zařízeních. Rozbor. Diskuse.

 

Sylabus -
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (01.09.2018)

1/ Úvod do dané problematiky, náslech v předškolním zařízení.

 

2/ Náslech v ZŠ,nebo MŠ,  kde je předmět DV jako samostatný předmětu.

 

3/ Náslech v ZŠ, nebo MŠ, kde jsou postupy DV využívány jako metoda ve vyučování jiných předmětů.

 

4/ Rozborová setkání s odborníky z praxe.

 

Inovace předmětu byla podpořena v rámci projektu Podpora inovací v přípravě studia pedagogických pracovníků na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy financovaného z Fondu vzdělávací politiky pro rok 2018 (Fond F 1).

 

Vstupní požadavky
Poslední úprava: MgA. Alžběta Ferklová (02.03.2018)

Seminář je primárně určen studentům specializace dramatická výchova.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (04.02.2019)

100% účast studentů na násleších, aktivní účast při diskusích a následných reflexích realizovaných náslechů, vypracování úvahy na téma: Postavení Dramatické výchovy v systému českého školství.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK