PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2018/2019
   Přihlásit přes CAS
Rozvoj reflektivních dovedností studentů I. - OVP15650
Anglický název: Development of reflective skills I.
Zajišťuje: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2018
Semestr: zimní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D.
Třída: Volitelné předměty pro PS
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (12.06.2014)
Kurz bude zaměřen na reflexi problémových situací, které studenti zažívají během souvislé pedagogické praxe I. V centru pozornosti budou zejména strategie řešení kázně a řízení třídy, práce s pravidly atd. Budou konzultovány též případové studie žáků se specifickými poruchami učení a chování, žáků nadaných a žáků ze socio-kulturně znevýhodněného prostředí.
Cíl předmětu
Poslední úprava: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (12.06.2014)

Studenti zreflektují obtížné situace z výuky ze souvislé pedagogické praxe I. a rozvinou kompetence k řešení autentických situací ve výuce

Literatura
Poslední úprava: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (12.06.2014)

Janík, T. (2005) Znalost jako klíčová kategorie učitelského vzdělávání. Brno: Paido

Janík, T. (2009) Didaktické znalosti obsahu a jejich význam pro oborové didaktiky, tvorbu kurikula a učitelské vzdělávání. Brno: Paido

Janík, T. a kol (2009) Možnosti rozvíjení didaktických znalostí obsahu u budoucích učitelů. Brno: Paido

Janík, T., Minaříková E. a kol (2011) Video v učitelském vzdělávání: teoretická východiska, aplikace a výzkum. Brno: Paido

Korthagen, F. a kol (2011) Jak spojit praxi s teorií: Didaktika realistického vzdělávání učitelů, Brno:Paido

Píšová M. (2005). Klinický rok: procesy profesního rozvoje studentů učitelství a jejich podpora. Pardubice: Univerzita Pardubice. Fakulta humanitních studií

Spilková V., Tomková A. et al. (2010) Kvalita učitele a profesní standard. Praha. PedF UK

Sylabus
Poslední úprava: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (12.06.2014)

Skupinová reflexe

Komplexní pedagogické a výukové situace

Kompetence k řešení autentických situací ve výuce

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK