PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2018/2019
   Přihlásit přes CAS
Základy tyflopedie - ORSP18013
Anglický název: Introduction to Typhlopedia
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2009 do 2018
Semestr: letní
E-Kredity: 0
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Zk [HS]
Rozsah za akademický rok: 10 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (35)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Anotace
Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (26.04.2013)
Uvedení do problematiky specifik života člověka se zrakovým postižením, vymezení jeho potřeb a speciálně pedagogická podpora. Člověk se zrakovým postižením, mýty, osobnost a zrakový handicap; Zrakové vady - typy a stupně zrakových vad, senzorická deprivace, informační deficit, Výskyt a etiologie vad, Systém péče o zrakově postižené v ČR technická pomoc, Tyfloservis, Rehabilitační a rekvalifikační středisko, oslepnutí jako zátěžová změna v psychosociální rovině. informační deficit při chybění vizuálních informací.
Literatura
Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (26.04.2013)

Čálek,O. a kol.: Vývoj osobnosti těžce zrakově postižených. SPN, Praha 1985.

Jesenský,J.: Andragogika a gerontagogika handicapovaných. Karolinum, Praha 2000.

Květoňová-Švecová,L.: Oftalmopedie. Paido, Brno 2000.

Kraus, J.: Kompendium očního lékařství. Grada, Praha 1997.

Přinosilová, D.: Vybrané okruhy speciálně pedagogické diagnostiky a využití v praxi. MU, Brno 1997.

Smýkal, J.: Hovory s rodiči. UV SI, /Praha 1988.

Vítková, M.(ed): Možnosti reedukace zraku při kombinovaném postižení. Paido, Brno 1999.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK