PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2018/2019
   Přihlásit přes CAS
Základy somatopedie - ORSP18011
Anglický název: Introduction to Somatopedia
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2009 do 2018
Semestr: letní
E-Kredity: 0
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Zk [HS]
Rozsah za akademický rok: 10 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (35)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Anotace
Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (26.04.2013)
Definice somatopedie jako vědního oboru a její místo v systému věd. Tělo a tělesné schéma: nazírání na hodnotu lidského těla , hodnota mobility z vývojového hlediska, psychologický obraz vlastního těla. Motorika, motorické funkce, centrální mechanismy řízení lidské motoriky a charakteristiky hybného systému. Invalidizující vady, jejich rozčlenění, charakteristiky, edukační důsledky. Invalidita a zdraví podle WHO. Neurofyziologicky podmíněná podpora ontogenetického vývoje - základní a podpůrné rehabilitační metody (Bobath koncept, Vojtova metoda, Petö terapie a další).
Literatura
Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (26.04.2013)

FIALOVÁ, L. Body image jako součást sebepojetí člověka. 1. vyd. Praha : Karolinum 2001.

HOUSAROVÁ, B. (ed) a kol: Speciálně pedagogická čítanka. Praha: UK, 2003. ISBN 80-7290-109-5.

NOVOSAD, L.; ŠVINGALOVÁ, D.: Problém tělesnosti u hendikepovaných osob z hlediska filosofie výchovy. 1.vyd., Praha UK: Pedagogická fakulta 2002.

VÍTKOVÁ, M.: Paradigma somatopedie. 1. vyd. : Masarykova univerzita 1998

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK