PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2018/2019
   Přihlásit přes CAS
Základy SpPg a dějiny - ORSP18005
Anglický název: Introduction to Special Education and History
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2009 do 2018
Semestr: zimní
E-Kredity: 0
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Zk [HS]
Rozsah za akademický rok: 20 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (35)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: distanční
Způsob výuky: distanční
Poznámka: při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Anotace
Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (26.04.2013)
Konstituování a vývojové etapy české speciální pedagogiky. Speciálně pedagogické principy a metody. Cílové skupiny speciální pedagogiky a socializace těchto skupin. Činitelé působící ve výchově a vzdělávání znevýhodněných osob. Reflexe vztahu společnosti k znevýhodněným osobám a skupinám. Přístupy uplatňované v podpoře znevýhodněných osob - a to z hlediska medicínského, právního a pedagogického. Vývoj institucionálního zabezpečení péče o znevýhodněné jedince.
Literatura
Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (26.04.2013)

Renotiérová, M., Ludíková, L. a kol.: Speciální pedagogika.1.vyd. Olomouc: UP v Olomouci 2003. 290 s.

Vítková, M. a kol. : Integrativní speciální pedagogika. 1.vyd. Brno: Paido 1998. 181 s.

Titzl, B.: Postižený člověk ve společnosti.1.vyd. Praha: UK - PedF 1998. 248 s.

Titzl, B.: To byl český učitel.1.vyd. Praha: Společnost F. Bakule 1998. 243 s.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK