PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2018/2019
   Přihlásit přes CAS
Průběžná a souvislá oborová praxe s reflexí na ZŠ – anglický jazyk - OPNA1A107A
Anglický název: Continuous teaching practice and reflection at lower secondary school
Zajišťuje: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2018 do 2018
Semestr: letní
E-Kredity: 6
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/6, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / neomezen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D.
Vyučující: Mgr. Karel Žďárek, Ph.D.
Anotace -
Poslední úprava: doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D. (26.02.2021)
Cílem tohoto předmětu je zprostředkovat souvislou intenzivní zkušenost s výukou ve spolupráci s našimi partnerskými školami a mentory. V rámci predmětu probíhá příprava po stránce teoretické a organizační. Ve vymezeném časovém úseku 4 týdnů studenti realizují oborovou praxi na vybrané školy, kde absolvují 8(jednoobor)/6(dvouobor) náslechových hodin a samostatně odučí 40/20 vyučovacích hodin pod dozorem svého mentora, z nichž minimálně 12/24 je s mentorem reflektovaných. Studenti spolupracují s mentory v procesu plánování a hodnocení své práce s cílem postupně získávat větší jistotu autonomii v přípravě a realizaci procesu výuky. Všechny použité a vypracované materiály (pozorovací archy, přípravy na hodiny, materiální didaktické prostředky, atd.) jsou zařazeny do portfolia, které na konci praxe studenti odevzdají k hodnocení, které bude následně předmětem reflektivního rozhovoru s vyučujícím předmětu.
Literatura - angličtina
Poslední úprava: Mgr. Karel Žďárek, Ph.D. (15.05.2019)

GOWER, Roger, Diane PHILLIPS a Steve WALTERS. Teaching practice handbook. New ed. Oxford: Macmillan Heinemann English language teaching, 1995. ISBN 04-352-4059-5.

SCRIVENER, Jim. Learning teaching: the essential guide to English language teaching. Oxford: Macmillan, 2011. ISBN 978-0-230-72984-1.

Sylabus - angličtina
Poslední úprava: Mgr. Karel Žďárek, Ph.D. (15.05.2019)

- Intruduction to the organization, processes, requirements, official documents and other materials

- Preparation of observation tools

- Addressing miscellaneous practical aspects of teaching (classroom management, authority, discipline, communication, etc.)

- the actual teaching practice (1 month)

     (students work independently under supervision and guidange of their menotrs, university teachers observe one class of each student and provide assessment and feedback)

- compilation of teaching practice portfolios

- reflective interviews

Podmínky zakončení předmětu - angličtina
Poslední úprava: PhDr. Bohuslav Dvořák, Ph.D. (31.01.2020)

The credit and grade will be awarded upon successful completion of the teaching practice comprising:

- thorough organization and preparation in a timely manner

- completion of 6/8 observations, 12/18 lessons (taught and reflected with the mentor), students studying one subject - an induction week spent at school under the supervision of a mentor

- completion of the teaching practice documentation in the form of a portfolio

 

The grade will be based on:

the quality of the submitted portfolio

the evaluation and feedback of university teacher (based on 1 observation)

the evaluation of the mentor

the final reflective interview with the course teacher

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK