PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2018/2019
   Přihlásit přes CAS
Náslechová oborová praxe na 2. stupni ZŠ a SŠ - OPNA1A102A
Anglický název: Observation practice of English language teaching at lower and upper secondary schools
Zajišťuje: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2018 do 2019
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neomezen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D.
Vyučující: Mgr. Karel Žďárek, Ph.D.
Je prerekvizitou pro: OPNA1A105A, OPNA1A108A, OPNA1A106A
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Martin Mikuláš, Ph.D. (13.09.2020)
Předmět navazuje na již osvojené znalosti studentů týkající se úvodu do studia didaktiky anglického jazyka. V této fázi studia je náslechová praxe součástí integrovaného bloku Didaktika anglického jazyka 1 a Náslechová praxe, příp. praxe pedagogicko-psychologická. Náslechová praxe je zaměřena na pozorování a následnou reflexi vybraných aspektů výuky anglického jazyka, a to jak s využitím videozáznamů (částí) vyučovacích hodin, tak prostřednictvím návštěv základních a středních škol. Součástí hodnocení je i jazyková a formulační úroveň.
Cíl předmětu - angličtina
Poslední úprava: Mgr. Martin Mikuláš, Ph.D. (13.09.2020)

The aim of the course is to:

- apply the theory to observation of video recording of authentic language teaching in a classroom

- develop students' observation skills

- develop student's aims setting and lesson planning skills.

- develp student's observation, reflection and evaluation skills

- learn develop and apply observation sheets to target a specific aspect of English teaching methodology.

Literatura - angličtina
Poslední úprava: Mgr. Martin Mikuláš, Ph.D. (13.09.2020)

Required Literature:

 

ULIČNÁ, Klára a Karel ŽĎÁREK. Vidíš, vidím, vidíme? Výuka anglického jazyka na základních a středních školách: videopřípady [online]. Praha: Ústřední knihovna, Univerzita Karlova, 2017 [cit. 2017-05-30]. ISBN 978-80-88176-09-1. Dostupné z: https://publi.cz/books/468/index.html?secured=false#cover

Vybrané kapitoly z:

SCRIVENER, Jim. Learning teaching: the essential guide to English language teaching. Oxford: Macmillan, 2011. ISBN 978-0-230-72984-1.

GOWER, Roger, Diane PHILLIPS a Steve WALTERS. Teaching practice handbook. New ed. Oxford: Macmillan Heinemann English language teaching, 1995. ISBN 04-352-4059-5.

 

Požadavky ke zkoušce - angličtina
Poslední úprava: Mgr. Martin Mikuláš, Ph.D. (13.09.2020)

Requirements for the exam admission:

- submission of all the required assignments and materials,

- minimum attendance 80%

- active participation in the course.

Podmínky zakončení předmětu - angličtina
Poslední úprava: Mgr. Martin Mikuláš, Ph.D. (22.09.2020)
Due to the virus-related measures, our lectures and seminars will take place online until further notice as follows:
• There will be a class in Google Classroom (GC) (expect an invitation). In-class observations will be announced in advance.
• There will be regular online sessions via ZOOM (find the link in GC) in accordance with our IS schedule.
• All homework (HW) will be assigned and submitted via GC on a regular basis.
• HW will be assessed and evaluated ONLY AFTER the deadline.
• All materials will be distributed via GC.
  • attendance (80%)
  • active participation in seminars (includes assigned reading)
  • timely submission of required assignments (lesson plans, observations sheets, reading notes, etc.)

 

Passing a written test based on the assigned readings, seminar work and practical application of the theory (cut-off score: 70%).

The level of language proficiency (C2 level) and the ability to formulate ideas properly and accurately are ALWAYS subject to assessment and evaluation. Deficiencies in students' oral and written production are penalised. Papers with serious systemic errors may be disqualified.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK