PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2018/2019
   Přihlásit přes CAS
Řízení výchovně vzdělávacích procesů - OPN01U156B
Anglický název: Management of Educational Process
Zajišťuje: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2018 do 2018
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/1, Z [HT]
Počet míst: neurčen / 0 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Václav Trojan, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Václav Trojan, Ph.D.
Je prerekvizitou pro: OPN01U166B
Je záměnnost pro: OKN01U156B
Cíl předmětu
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Svobodová, Ph.D. (01.09.2020)

Cílem předmětu je získání znalostí a pochopení širších kontextů ovlivňujících výchovně vzdělávací proces. Studenti získají a budou rozvíjet potřebné dovedností pro efektivní řízení  v souladu s aktuálními trendy a budou připraveni na řízení změn ve školách a školských zařízeních. 

Literatura
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Svobodová, Ph.D. (01.09.2020)

TROJAN, V. Řízení pedagogického procesu v současné škole. Praha, PedF UK 2017. ISBN 978-80-7290-961-2

TROJAN, V.: Pedagogický proces a jeho řízení, Wolters Kluwer Praha, 2018 (druhé vydání), ISBN 978-80-7478-539-9

SYSLOVÁ, Z.: Jak úspěšně řídit mateřskou školu, Wolters Kluwers Praha, 2012. ISBN 978-80-7357-976-0)

PRůCHA, J.: Alternativní školy a inovace ve vzdělávání, Portál Praha, 2012, ISBN 978-80-7178-994-4

KOTTER, John P. a Holger RATHGEBER, 2008. Náš ledovec se rozpouští: připravte se na změnu a úspěch za jakýchkoliv podmínek. Praha: Pragma. ISBN 9788073491000.

Materiály projektu Cesta ke kvalitě

  Časopisy: Učitelské noviny, Řízení školy, Učitelské listy (elektronické)

Aktuality v médiích, denním tisku a přílohách MFD, LN, HN.

http://www.eduin.cz

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Svobodová, Ph.D. (23.09.2020)

1.     Úvod do předmětu, seznámení se strukturou předmětu

2.     Specifika výchovně vzdělávacího procesu v předškolním vzdělávání

3.     Formulace cílů výchovně vzdělávacího procesu

4.     Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání

5.     Tvorba a implementace školního vzdělávacího programu

6.     Výchovně vzdělávací proces v alternativním pojetí

7.     Mise-Vize a strategie školy a cesta k jejímu naplňování

8.     Avaluace a autoevaluace školy a hodnocení výchovně-vzdělávacích procesů

9.     Role předškolního vzdělávání s ohledem na změny ve společnosti

10.   Řízení změny

Pozn.: Distanční výuka se řídí aktuálními pokyny PedF UK. Distanční forma – např. webináře, e-studijní opory, elektronické zdroje ke studiu, další studijní materiály apod. (LMS Moodle). Zadávané úkoly – odevzdání do prostředí LMS Moodle, k diskuzím bude využíváno Diskuzní fórum v LMS Moodle.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. David Mück (07.10.2020)

Splnění zadaných úkolů v LMS Moodle.

Skupinová práce a její prezentace na prezenční výuce

Pozn.: Dle aktuální situace – distanční forma, včetně atestace.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK