|
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D. (14.05.2019)
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D. (19.08.2017)
Cílem předmětu Environmentální výchova I je informovat o významu a potřebě environmentální výchovy (v globálních souvislostech), seznámit studenty s historií světové a české environmentální výchovy a s význačnými představiteli EV. Seznámení s literaturou zabývající se EV, příkaldy dobré praxe a nabídkou Středisek environmentální výchovy a Pavučiny. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D. (19.08.2017)
Povinná: Jančaříková, K. Environmentální činnosti v předškolním vzdělávání. Praha : Raabe, 2010. Doporučená: Jančaříková, K. Činnosti k rozvíjení přírodovědné gramotnosti v předškolním vzdělávání. Praha : Raabe, 2017. ISBN978-80-7496-327-8. Jančaříková, Kateřina, Havlová, Jana. Činnosti se zvířaty v předškolním vzdělávání. Praha : Raabe, 2014. 1. vyd. 124 str. ISBN 978-80-7496-166-3. Jančaříková, K. Kapuciánová, M. Činnosti venku a v přírodě. Praha : Raabe, 2013. 1. vyd. 141 str. ISBN978-80-7496-071-0. Jančaříková, K. Ekologie čtená podruhé. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2013. 1. Vyd. 198s. ISBN 978-80-7290-713-7. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D. (03.09.2020)
Výuka bude probíhat systémem "obrácená učebna". |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D. (03.09.2020)
Předmět je ukončen zápočtem a hodnocen 5 kredity. To odpovídá 180 h studentské práce. Z toho je jen menšina přímé výuky. Na prvním bloku budou studentky / studenti mimo jiné také informovány/i o pravidlech nepřímé výuky a o systému plnění, odevzdávání a hodnocení úkolů. Stručně, že všechny úkoly budou zadávány a odevzdávány v Moodle I - Environmentální výchova I viz Moodle: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=8509 Tyto úkoly, kterých bude celkově 10, je třeba odevzdávat v průběhu semestru k 10ti určeným datům, aby měla vyučující možnost kontroly. Vyučující bude dílčí úkoly číst a komentovat a bodovat (pod 70 bodů nedostatečně, 70-79 dobře, 80-89 velmi dobře, 90-100 výborně). Studenti budou mít možnost si opravit dílčí úkoly dle komentářů vyučujícího a zlepšit si konečné bodové hodnocení. Přesunout termín odevzdání jednotlivých úkolů je umožněn jen z vážných a doložených důvodů (např. zdravotních). V každém případě musí být všechny odevzdány nejpozději týden před posledním rozvrhovaným setkáním. Na něm proběhne jejich diskuse a vyhodnocení. Předmět nemůže být splněn bez této průběžné práce. Kurz v Moodle je založen pro prezenční i kombinovanou formu výuky. Vkládejte úkoly na správné místo prosím. V případě, že nebude z důvodu pandemie možnost se osobně setkat, výuka se přesune do on-line prostředí. Student si musí zajistit přístup k internetu, mikrofon a kameru.
Studentům s SPU je poskytována podpora. Je ovšem třeba, aby se o ni přihlásili s předstihem. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D. (03.09.2020)
Mez únosnosti globálního ekosystému. Proč je v současné době potřeba EV? Legislativní ustanovení. Historie světové ochrany životního prostředí. Historie české školy environmentální výchovy. Významní představitelé české i světové environmentální výchovy. Střediska environmentální výchovy. Pavučina. Mrkvička. Literatura zabývající se teoreticky i prakticky environmentální výchovou. Metodiy práce. didaktické přístuopy. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D. (03.09.2020)
Pro úspěšné absolvování předmětu je nezbytný přístup na počítač s internetovým připojením, mikrofonem a kamerou. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D. (03.09.2020)
Předmět je ukončen zápočtem a hodnocen 5 kredity. To odpovídá 180 h studentské práce. Z toho je jen menšina přímé výuky. Na prvním bloku budou studentky / studenti mimo jiné také informovány/i o pravidlech nepřímé výuky a o systému plnění, odevzdávání a hodnocení úkolů. Stručně, že všechny úkoly budou zadávány a odevzdávány v Moodle I - Environmentální výchova I viz Moodle: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=8509 Tyto úkoly, kterých bude celkově 10, je třeba odevzdávat v průběhu semestru k 10ti určeným datům, aby měla vyučující možnost kontroly. Vyučující bude dílčí úkoly číst a komentovat a bodovat (pod 70 bodů nedostatečně, 70-79 dobře, 80-89 velmi dobře, 90-100 výborně). Studenti budou mít možnost si opravit dílčí úkoly dle komentářů vyučujícího a zlepšit si konečné bodové hodnocení. Přesunout termín odevzdání jednotlivých úkolů je umožněn jen z vážných a doložených důvodů (např. zdravotních). V každém případě musí být všechny odevzdány nejpozději týden před posledním rozvrhovaným setkáním. Na něm proběhne jejich diskuse a vyhodnocení. Předmět nemůže být splněn bez této průběžné práce. Kurz v Moodle je založen pro prezenční i kombinovanou formu výuky. Vkládejte úkoly na správné místo prosím. V případě, že nebude z důvodu pandemie možnost se osobně setkat, výuka se přesune do on-line prostředí. Student si musí zajistit přístup k internetu, mikrofon a kameru.
Studentům s SPU je poskytována podpora. Je ovšem třeba, aby se o ni přihlásili s předstihem. |