PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2018/2019
   Přihlásit přes CAS
Asistentská praxe I - OPMM2M122C
Anglický název: Teaching assistance practice
Zajišťuje: Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2018 do 2018
Semestr: oba
E-Kredity: 2
Rozsah, examinace: 0/2, Z [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (30)
letní:neurčen / neurčen (30)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: prof. RNDr. Naďa Vondrová, Ph.D.
Prerekvizity : OPMM2M103A
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: STEHLIKO (30.09.2019)
Cílem předmětu je zajistit bližší sepětí univerzitní přípravy budoucích učitelů matematiky s praxí. Studenti jsou přiděleni k určitému učiteli na základní nebo střední školu, u něhož budou v průběhu semestru asistovat (přednost má škola, na níž budou studenti souběžně konat souvislou praxi). Asistence spočívá v pomoci učiteli při přípravě, ale i při vlastní realizaci i reflexi výuky (např. formou tandemové výuky). Mohou také doučovat žáky v matematice, naopak pracovat s žáky talentovanými na matematiku či asistovat přímo při výuce matematiky konkrétnímu žákovi. Dále mohou připravovat a opravovat testy z matematiky a domácí úkoly, pomáhat při matematických soutěžích a dalších akcích, které škola pořádá v souvislosti s matematikou. Konkrétní náplň práce záleží na dohodě s učitelem z praxe a didaktikem z fakulty.
Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: STEHLIKO (30.09.2019)

Práce na škole podle pokynů učitele (cca 20 hodin).

Odevzdání výkazu práce.

Účast na reflektivních seminářch a plnění úkolů v kurzu Moodle (viz https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=7642).

Sylabus -
Poslední úprava: STEHLIKO (30.09.2019)

Průběh předmětu je podrobněji popsán v anotaci. Předmětu je věnována část kurzu v Moodle, kde studenti diskutují o svých činnostech na škole. Součástí předmětu jsou také reflektivní semináře, na nichž studenti reflektují svou práci ve škole a spolupráci s učitelem.  Na každý seminář si přinesou několik příběhů, které lze interpretovat z didakticko-matematického hlediska. Každý by měl být připraven něco sdílet.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK