Cílem předmětu je zajistit bližší sepětí univerzitní přípravy budoucích učitelů matematiky s praxí. Studenti jsou přiděleni k určitému učiteli na základní nebo střední školu, u něhož budou v průběhu semestru asistovat (přednost má škola, na níž budou studenti souběžně konat souvislou praxi). Asistence spočívá v pomoci učiteli při přípravě, ale i při vlastní realizaci i reflexi výuky (např. formou tandemové výuky). Mohou také doučovat žáky v matematice, naopak pracovat s žáky talentovanými na matematiku či asistovat přímo při výuce matematiky konkrétnímu žákovi. Dále mohou připravovat a opravovat testy z matematiky a domácí úkoly, pomáhat při matematických soutěžích a dalších akcích, které škola pořádá v souvislosti s matematikou. Konkrétní náplň práce záleží na dohodě s učitelem z praxe a didaktikem z fakulty.
Poslední úprava: STEHLIKO (30.09.2019)
The goal of the course is to further connect the university education of mathematics teachers with schools. Students will be assigned to a practising teacher at the basic or secondary school whom they will assist during the term (preferably at a school where they will have their teaching practice, too). The assistance consists of helping the teacher with the preparation, enactment and reflection of teaching. Students can also give extra help to pupils or work with talented pupils or assist a pupil during lessons. They can also prepare and grade mathematical tests and homework, assist in organising mathematical competitions, etc.
Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: STEHLIKO (30.09.2019)
Práce na škole podle pokynů učitele (cca 20 hodin).
Průběh předmětu je podrobněji popsán v anotaci. Předmětu je věnována část kurzu v Moodle, kde studenti diskutují o svých činnostech na škole. Součástí předmětu jsou také reflektivní semináře, na nichž studenti reflektují svou práci ve škole a spolupráci s učitelem. Na každý seminář si přinesou několik příběhů, které lze interpretovat z didakticko-matematického hlediska. Každý by měl být připraven něco sdílet.
Poslední úprava: STEHLIKO (30.09.2019)
The way of work is described in the annotation to the course. The course is accompanied by a course in Moodle where students discuss their work within the course. Reflective seminars are organised throughout the term. Everybody should be prepared to share their experience.