Poslední úprava: Mgr. Lenka Vojtíková, Ph.D. (23.12.2018)
Teorie a praxe z hlediska potřeb učitele MŠ. Fyziologie tělesné zátěže. Místo pohybu v životě jedince i společnosti. Hypokineze a její důsledky. Zdravotně orientovaná zdatnost. Tělesná cvičení jako prostředek a učivo. Motorické schopnosti a dovednosti. Tělesná výchova, sport a pohybová rekreace a jejich funkce.
Poslední úprava: Mgr. Lenka Vojtíková, Ph.D. (19.05.2019)
Theory and practice in terms of the needs of kindergarten teachers. Physical load physiology. Instead of moving in the life of an individual and society. Hypokinesis and its consequences. Health oriented fitness. Physical exercises as a means and subject matter. Motor skills. Physical education, sport and physical recreation and their functions.
Cíl předmětu
Poslední úprava: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (02.02.2020)
Cílem předmětu je prohloubit a rozšířit znalosti anatomie dítěte, seznámení se základy fyziologie tělesné zátěže, specifiky tréninku dětí, zdravotními benefity tělesné aktivity a prevencí chorob souvisejících s hypokinezí.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (02.02.2020)
Hájek, J. Antropomotorika. Praha: UK PedF, 2012. Hodaň, B. Úvod do teorie tělesné kultury. Olomouc: UP, 2000. Hogenová, A. Kvalita života a tělesnost. Praha: Karolinum, 2001.
Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (02.02.2020)
Rozšíření znalostí z anatomie a fyziologie pro potřeby správného vedení tělesné výchovy a tréninku dětí. Získání základních znalostí o kontrole zátěže a testování.
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. Lenka Vojtíková, Ph.D. (23.12.2018)
Vypracování zadaných pracovních listů z fyziologie zátěže, prezentace na zadané téma, vědomostní test.