PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2018/2019
   Přihlásit přes CAS
Specifika práce s dětmi s odkladem školní docházky - OPB01N1H1B
Anglický název: Specific Approaches to Child With School Attendance Postponement
Zajišťuje: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2017 do 2018
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/1, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (25)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Jana Kropáčková, Ph.D.
Prerekvizity : OPB01N110A
Je záměnnost pro: OKB01N1H1B
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Mgr. Lenka Zemanová, Ph.D. (07.10.2020)
Cílem přednášek je seznámit se s diagnostikou a vzděláváním dětí s odkladem školní docházky. Získat orientaci o školní zralosti a školní připravenosti. Obsahem seminářů je diskuze na zvyšujícím se počtem dětí s OŠD, prevence, pedagogická diagnostika, individuální vzdělávací plán atd. Témata: Pedagogická diagnostika školní připravenosti a školní zralosti Odklady školní docházky Spolupráce MŠ a ZŠ Návaznost preprimárního a primárního vzdělávání Diskuse nad aktuálními problémy a příp. sdílení zkušeností z praxe (zvyšující se počty dětí s OŠD, poruchy učení, hodnocení dětí, standardy předškolního vzdělávání, domácí vyučování, zahájení povinné školní docházky v pěti letech, povinný předškolní ročník, přípravná třída atd.) Požadavky na zápočet: aktivní účast na prezenční výuce (75%), v případě distanční výuky plnění úkolů v Moodle, seminární práce (podrobnosti budou sděleny na prvním setkání) Studijní zátěž: 24 hod přímá výuka, 25 hod sběr dat, příprava a zpracování seminární práce, 26 hodin samostudium odborné literatury a plnění průběžných úkolů dle zadání vyučující.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Jana Kropáčková, Ph.D. (04.06.2017)

Základní studijní literatura:

JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H. Reedukace specifických poruch učení u dětí. Praha: Portál, 2008, ISBN 978-80-7367-474-8

KROPÁČKOVÁ, J. Budeme mít prvňáčka. Praha: Portál, 2008, ISBN 978-80-7367-359-8.

KUCHARSKÁ, A., ŠVANCAROVÁ, D. Bezstarostné roky? Kroky a krůčky předškolním věkem. Praha: Scientia, 2003.

JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H. Děti s odkladem školní docházky a jejich úspěšný start ve škole. Praha: D&H, 1998. ŠULOVÁ, L. Význam domácí přípravy pro začínajícího školáka. Vyd. 1. Praha: Wolters Kluwer, 2014. ISBN 978-80-7478-542-9.

 

Další doporučená literatura:

VERECKÁ N. Jak pomáhat dětem při vstupu do školy. Praha, Lidové noviny 2002. ISBN 80-7106-474-2.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK