PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2018/2019
   Přihlásit přes CAS
Rozvíjení čtenářské pregramotnosti - OPB01N128A
Anglický název: The Didactic Development of Computer Literacy
Zajišťuje: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2017 do 2018
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/1, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (30)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: prof. PaedDr. Radka Wildová, CSc., mimořádný profesor Univerzity Karlovy
Mgr. Jolana Ronková, Ph.D.
Je záměnnost pro: OKB01N128A
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Eva Koželuhová, Ph.D. (11.09.2021)
Předmět je zaměřen na problematiku komplexního rozvoje čtenářské pregramotnosti v mateřské škole. Zabývá se jejím celkovým pojetím, podmínkami a konkrétními přístupy a metodami rozvoje jednotlivých dílčích aspektů, které budoucí čtenář potřebuje pro úspěšné osvojení dovednosti číst a psát i k získání pozitivního vztahu ke čtení.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Eva Koželuhová, Ph.D. (04.09.2019)

KŘIVÁNEK, Z., WILDOVÁ, R. Didaktika prvopočátečního čtení a psaní. Praha: UK PedF, 1998.

KOŠŤÁLOVÁ, Hana. Čtenářské kontinuum. Praha: Pomáháme školám k úspěchu, [2017]. ISBN 978-80-906581-0-3.

WILDOVÁ, R. Aktuální problémy didaktiky prvopočátečního čtení a psaní. Praha: UK PedF, 2003.

BEDNÁŘOVÁ, J.; ŠMARDOVÁ, V. Diagnostika dítěte předškolního věku: Co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Brno : Computer Press, a.s., 2007.

MERTIN, V. GILLERNOVÁ, I. (eds.). Psychologie pro učitelky mateřské školy. Praha: Portál, s.r.o., 2003, s.230. ISBN 80-7178-799-X.

KROPÁČKOVÁ, J. Budeme mít prvňáčka. Praha: Portál, spol. s r.o., 2008. s.158. ISBN 978-80-7367-359-8.

FASNEROVÁ, Martina. Prvopočáteční čtení a psaní. Praha: Grada, 2018. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-271-0289-1.

TOMKOVÁ, Anna. Program Čtením a psaním ke kritickému myšlení v primární škole: distanční text. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2007, 97 s. ISBN 978-80-7290-315-3.

LEPILOVÁ, Květuše. Cesty ke čtenářství: vyprávějte si s námi!. Brno: Edika, 2014, 168 s. ISBN 978-80-266-0112-8.

 TOMÁŠKOVÁ, Iva. Rozvíjíme předčtenářskou gramotnost v mateřské škole. Praha: Portál, 2015, 140 s. ISBN 978-80-262-0790-0.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK