|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Michaela Kaslová (13.11.2019)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Michaela Kaslová (25.09.2018)
Cílem č. 1 podnítit autonomní myšlení posluchačů, zvýšit jejich intelektuální sebevědomí, odstranit obavy z matematiky. Cílem č. 2 je vytvořit představu toho, co tvoří podstatu matematiky, respektive matematického myšlení a komunikace. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Michaela Kaslová (25.09.2018)
CAROLL, L. Logika hrou. Praha: Pressfoto, 1972. 59-303-70. KASLOVÁ, M. Předmatematické činnosti. Praha: RAABE, 2010. ISBN 978-80-86307-96-1. KASLOVÁ, M. Prelogické myšlení. In E. Fuchs, H. Lišková et al. Rozvoj předmatematických představ u dětí v předškolním věku (76 – 101). Praha: JČMF, 2015. ISBN 978-80-7015-022-1. KASLOVÁ, M. Transformace v předmatematické gramotnosti. In E. Fuchs, H. Lišková et al. Rozvoj předmatematických představ u dětí v předškolním věku (102-119). Praha: JČMF, 2015. ISBN 978-80-7015-022-1. KASLOVÁ, M. Celek a jeho části. Studijní text pro kurzy ESF. Pardubice: CCS, 2014 (bez ISBN). BENTELY, P. J. Kniha o číslech. Praha: Rebo, 2013. ISBN 978-80-255-0649-3. OPAVA, Z. Matematika kolem nás. Praha: Albatros, 1989. TANSKÁ, N. Co mi řekl semafor. Praha: Albatros, 1988. Učebnice matematiky pro 1. stupeň ZŠ |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Michaela Kaslová (25.09.2018)
Přednáška se opírá jednak o samostudium, jednak shrnuje dosavadní poznatky, které vycházejí z nově nabytých zkušeností získaných při řešení problémů konstruktivistickými postupy. Celkově převažuje diskuse na předloženými problémy. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Michaela Kaslová (11.09.2021)
Převažující způsob práce je diskuse k předloženým problémům a k nastudované literatuře. Každé přednášce předchází studium studenta z úvodních materiálů, každý výukový blok bude zahájen krátkým testem z toho, co bylo uloženo prostudovat (zvládnutí 10 krátkých testů povinnou podmínkou k připuštění k závěrečnému testu). Studující obou forem studia (PS, KS) budou mít materiály k pravidelné přípravě umístěné v systému Moodle tak, aby mohli konzultovat řešení v následující výuce. Kombinované studium je děleno do čtyř setkání s požadavkem účasti 100 %, v prezenčním studiu je minimální prezence stanovena na 80 %. V letošní situace (2020/2021), kdy lze přepokládat zčásti výuku on-line, budou na počátku semestru převládat přednášky, případná výuka on-line se bude opírat o samostudium studenta s využitím Moodlu a on-line konzultace. Závěrem kurzu je zápočtový test. Minimum bodů na zápočet je stanoveno na 70 %. Student má prokázat, že je schopen zadané problémy vyřešit a postup okomentovat.
V případě přechodu na distanční výuku z důvodu nemožnosti konat prezenční výuku na fakultě: |