Poslední úprava: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (15.09.2020)
Předmět Základy informační pregramotnosti pro předškolní vzdělávání II navazuje na převážně teoreticky orientovaný obsah předmětu Základy informační pregramotnosti pro předškolní vzdělávání I. Předmět je zaměřený prakticky a orientuje se na možnosti práce v mateřské škole s využitím konkrétních typů interaktivních technologií. Cílem předmětu je rozvíjet digitální gramotnost studentů oboru Učitelství pro mateřské školy a na základě teoretických vědomostí aplikovat příslušné technické prostředky do prostředí předškolního vzdělávání. Zároveň předmět vytváří prostor pro konkrétní ukázky zařazení technických prostředků do výuky, podporuje tvůrčí myšlení studentů a rozvíjí jejich algoritmické myšlení s cílem vybavit je příslušnými kompetencemi pro informačně-technický rozvoj dětí v mateřské škole. Obsahem předmětu je praktické seznámení s konkrétními typy interaktivních technických prostředků a příslušnou softwarovou podporou. Studenti jsou vedeni k vlastnímu využívání technických zařízení, vytváření příslušných digitálních materiálů, evaluaci dostupných digitálních materiálů a tedy k následné aplikaci v didaktické techniky v mateřské
škole.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (08.10.2018)
DOSTÁL, J. Učební pomůcky a zásada názornosti [online]. 2008. Dostupné z URL: <http://www.tykva.net/files/UJAK/ucebni_pomucky.pdf>.
KLEMENT, M. Metody realizace a hodnocení interaktivní výuky. Olomouc. 2011.
LEPIL, O. Teorie a praxe tvorby výukových materiálů. Olomouc. 2010. ISBN 978-80- 244-2489- 7
PIKNER, M. Využití stavebnice Lego při výuce. Zlín: UTB, 2008.
Další podklady a materiály jsou poskytovány prostřednictvím Moodle kurzu.
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (15.09.2020)
Plnění úkolů daných moodle kurzem, tj. převážně vytvoření didaktických materiálů pro práci s interaktivními zařízeními a robotickými hračkami představovanými ve výuce.
V případě, že opětovně dojde k přechodu z prezenční výuky na distanční výuku v souvislosti s přijímanými opatřeními bude výuka realizovaná online v době standardně rozvrhované výuky prostřednictvími aplikace MS Teams. Současně bude posílena distanční výuka a s výukou související komunikace v prostředí Moodle. Studenti by se měli takto přizpůsobené výuce účastnit stejným aktivním způsobem jako v případě běžné výuky. Kurz bude nutné minimalizovat na softwarová využití daných technologií.